جلسه پنهانی اندیشکده بروکینگز برای مبارزه با تحریم اسرائیل

کدخبر: 1047009

منابع آمریکایی از برگزاری جلسه پنهان اندیشکده بروکینگز برای بررسی راه‌های مقابله با کمپین تحریم اسرائیل خبر دادند/ نمایندگان و مقامات فعلی و سابق آمریکا و اسرائیل در این نشست که با حمایت میلیاردهای یهودی برگزار شد، حضور داشته‌اند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، پایگاه اینترنتی آمریکایی "آلترنت" نوشت: در ماه ژوئن گذشته، "شلدون آدلسون" و "حییم سبان" فعالان رسانه ای و میلیاردهای یهودی در شهر لاس وگاس، جلسه ای را برای بررسی راه هایی مبارزه با کمپین های تحریم کالاهای اسرائیلی (BDS) در محیط های دانشگاهی برگزار کردند. آن ها 50 میلیون دلار برای این کار سرمایه گذاری کردند.

و حالا به نظر می‌رسد که این پروسه مخفی پا فراتر نهاده و یک جلسه نیز در واشنگتن دی سی و در یک اندیشکده لیبرال صاحب نام، برگزار شده است: هفته گذشته موسسه بروکینگز یک جلسه پنهانی با موضوع مقابله با کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی با حمایت های مالی حییم سبان برگزار کرد که در حالت کلی هدف این پنل مقابله با این کمپین بوده است.

این پنل آخر هفته گذشته برگزار شد که در آن سبان، رهبران اسرائیلی و آمریکایی را گرد هم آورده بود تا در موضوع "آینده اسرائیلی ها و فلسطینی ها" به گفتگو بپردازند. نکته قابل توجه اینجاست که در این پنل هیچ شرکت کننده فلسطینی حضور نداشت.

در شب روز شنبه، خبرنگاری به نام جفری گولدبرگ در یک جلسه عمومی اظهار داشت: " امروز صبح در پنل کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی ـ " و ناگهان سکوت کرد. در این هنگام صدای زنانه ای آمد که گفت: "پنلی که غیر رسمی بود "

گولدبرگ تنها خبرنگار حاضر در پنل نبود، "چمی شلو" از هاآرتص نیز آنجا بود و زمانی که از وی سوال می شود چرا پذیرفت از جلسه بدین مهمی، چیزی ضبط و منتشر نشود، موافقت کردی؟ پاسخ می دهد:‌ "دعوت کنندگان قوانینی برای شرکت در این جلسه داشتند و شما هم می توانستید قبول کنید و شرکت کنید و یا نپذیرید و در جلسه شرکت نکنید. من تصمیم گرفتم که این جلسه را شرکت کنم... من موافق آنچه در اندیشکده سبان اتفاق افتاد نبودم، در واقع نظر من کاملا خلاف آن است: انتقادات از دولت اسرائیل و ناکامی عمیق از سیاست هایش باید مورد تشویق و حمایت قرار بگیرد.

موسسه بروکینگر کاملاً از مخفی برگزار شدن این پنل حمایت کرد و اظهار داشن که این بخشی از کنفرانس های غیر رسمی است که بین رهبران اسرائیل و آمریکا برگزار می شود.

بر اساس گزارشات خبرنگار هاارتص، کارشناسان بروکینگز، دموکرات های سابق، مقامات دولتی و اعضای کنگره و شماری از سیاستمداران اسرائیلی، خبرنگاران و تاجران یهودی در این نشست حضور داشته اند.

ارسال نظر: