دم و بازدم "قرض‌الحسنه مهر" با غیبت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره به شماره می‌افتد

کدخبر: 985136

گزارش «نسیم» حاکیست، سکوتی مطلق اکنون بر ساختمان "قرض الحسنه مهر ایران" حاکم است، اینجا در خیابان طالقانی جایی در میانه ایرانشهر، آنهم تنها سه روز پس از وداع "لله گانی"، مدیرعامل پیشین بانک

گروه اقتصادی مجیدمیرزاحیدری : سکوتی مطلق، اکنون بر ساختمان "قرض الحسنه مهر ایران" حاکم است،اینجا درخیابان طالقانی، جایی در میانه معابر ایرانشهر و مفتح، آن هم تنها سه روز پس از وداع" لله گانی"مدیرعامل پیشین این بانک.

به گزارش نسیم، درست سه روز پیش، اسماعیل لله گانی مدیر عامل سابق بانک مورد اشاره با مصوبه هیات مدیره بانک صادرات بر کرسی "محمد رضا پیشرو" در برج سپهر تکیه زد.

هم او که اکنون، برصندلی ریاست بانک سینا، موسسه مالی متعلق به بنیاد مستضعفان نشسته و جای خالی کوروش پرویزیان، مدیرعامل کنونی بانک پارسیان و سلف قبلی محمدرضا پیشرو در بانک سینا به شمار می رفته است.

آری زنجیره بهم پیوسته نقل و انتقال مدیران همچنان ادامه دارد، منتها جایی در گوشه جدول، همچنان خالی است؛ پست مدیریت عاملی بانک قرض الحسنه مهر اقتصاد ایران، آنهم در واپسین روزهای سال 93 و در کشاکش افزایش روز افزون مراودات مالی و صعود لحظه ای میزان تراکنش های بانکی.

با این اتفاق، پازل جابجایی مدیران بانکی در برش نخست رو به تکامل گذارده و با تعیین تکلیف جای خالی مدیریت عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، دستکم تصور نخواهد شد که تا پایان سال نقل و انتقال دیگری در سطح مدیریت بانک ها صورت گیرد.

حرکت سینوسی مدیران بانکی از ساختمانی به ساختمان دیگر از مدت ها قبل به سوژه داغ رسانه ها مبدل شده، همانجا که "محمد طالبی"، مدتها قبل جای خود در طبقات فوقانی بانک کشاورزی را به "مرتضی شهید زاده"، مردی از تبار "گردشگری" داد تا دومینوی جابجایی مدیران چندین بانک دیگر، همچنان متصل وار ادامه یابد.

فارغ از اینکه تا اکنون علت خاصی از این نقل و انتقال ها به صدر رسانه ها کشیده نشده، اما می توان به عنوان یک فرضیه تصور کرد که سر رشته فرمان این جابجایی در محلی در حواشی میدان توپخانه صادر شده،جایی در همسایگی صور اسرافیل.

البته که این رخدادها با همه مزیت های پیدا و پنهان آن برای تصمیم سازان آنسوی پرده، مضراتی نیز با توجه به رسالت هر بانک در برخواهد داشت که می توان به "تشکیک سپرده گذاران کلان بانک ها برای استمرار یا گریز سپرده های خویش از بانک مزبور"،" بلاتکلیفی بانک مورد اشاره برای ارایه تسهیلات یا ممانعت از آن"، "فقدان یک لیدر برای صدور فرمان نهایی در میانه بروز مشکلات جدی در آستانه گرفتن تصمیمات کلان"، "احتمال بروز سردرگمی در تصمیم گیری و تصمیم سازی در سیاست های بانکی، گسترش بی انگیزگی در بدنه کارکنان و مدیران مستقر در ستاد و شعب به عنوان برش کوچکی از مشکلات محتمل در هنگامه نبود مدیر عامل برای یک بانک نام برد.

موضوعی که اکنون باکشدار شدن فقدان معرفی رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با گذشته دوماه، در کنار جای خالی مدیریت عامل این بانک احتمال بروز هریک از مشکلات پیشتر گفته را نیز تشدید خواهد کرد.

"سعید ملکپور"، رئیس هیات مدیره پیشین بانک قرض الحسنه مهر ایران هم از دوماه پیش به خاستگاه خویش در بانک تجارت بازگشته، که در ظاهر، تنها علت آن به پایان رسیدن مدت ماموریت خویش در این بانک بوده و با وجود مدیریت هفت ماهه "لله گانی"، بر این بانک، اکنون، به یکباره پیکره بانک مذکور، غیبت دو غایب بزرگ یعنی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره خویش را با هم به نظاره نشسته است.

دو چالشی که هر یک به تنهایی می تواند به عنوان دست اندازی بزرگ فراروی حرکت روان بانک مورد اشاره اصطکاک جدی ایجاد کند.

از قرار معلوم، بانک مورد اشاره 540 شعبه در سراسر کشور داشته که سهامداران این بانک نیز مشتمل بر چهار بانک مشمول اصل 44 یعنی صادرات،ملت، تجارت و رفاه کارگران بوده که بر این لیست نیز باید شش بانک دولتی یعنی ملی،سپه، صنعت و معدن ، توسعه صادرات ، کشاورزی و مسکن را هم افزود.

به نظر می رسد تا اکنون، نام معینی از صندوقچه ذهن کارگزاران و فعالان شبکه بانکی به بیرون نجهیده و گشت و گذار در بستر این عرصه نیز برای یافتن گزینه مطرح ، درظاهر که نتیجه ای در برنداشته است.

البته که سه عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران هم با وجود تلاش «نسیم» برای رازگشایی از نام یا اسامی احتمالی برای تصدی پست مدیریت هم راه به جایی نبرده و مشی سکوت، یگانه راه حل آنها در شرایط کنونی به تلاش ها برای هرگونه گفتگو با آنها بوده است.

آری، علت این جابجایی ها هر چه که هست تا اکنون به رازی سر به مهر مبدل شده، اما غیر قابل انکار است جابجایی های عجولانه آنهم در واپسین ایام سال، تبعاتی از جنس مثبت برای بانک های مذکور درپی داشته باشد.

ارسال نظر: