در نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه انجام شد؛

رونمایی از پهپاد "صاعقه" به همراه اولین تصاویر از پهپاد غنیمتی MQ۱-C + فیلم

کدخبر: 2065879

در نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه، از پهپاد پنهان‌کار و بمب‌افکن سپاه با نام "صاعقه" از خانواده سیمرغ (RQ ۱۷۰ ایرانی) به همراه اولین تصاویر از پهپاد پیشرفته MQ۱-C که اخیرا از آمریکایی‌ها به غنیمت گرفته شده رونمایی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه، از پهپاد پنهان‌کار و بمب‌افکن سپاه با نام "صاعقه" از خانواده سیمرغ (RQ 170 ایرانی) به همراه اولین تصاویر از پهپاد پیشرفته MQ۱-C که اخیرا از آمریکایی‌ها به غنیمت گرفته شده رونمایی شد.

پهپاد صاعقه، پهپادی دوربرد بوده و قادر به حمل 4 بمب‌ هوشمند و نقطه زن است که با استفاده از این بمب‌ها می‌تواند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد.

این پهپاد از کلاس پهپادهای سیمرغ یا همان آرکیو 170 ایرانی است که سپاه پاسداران در آبان ماه سال 93 و در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، نخستین نمونه ایرانی آن را به نمایش گذاشته بود.

همچنین در نمایشگاه هوافضای سپاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه از پهپاد پیشرفته و غنیمتی MQ1-C متعلق به آمریکا رونمایی شد.

تصاویر پهپاد MQ1-C در حالی امروز منتشر شد که هنوز مشخص نیست که سپاه این پهپاد را چه زمان و چگونه به غنیمت گرفته است.

سردار سرتیپ پاسدار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آئین نامه بازدید شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه با رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو با بیان اینکه ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم گفت: ولی در برخی امور آمریکایی‌ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب افکن‌ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی‌ها در تلاش هستند در این بخش همطراز ما شوند.

حجم ویدیو: 43.78M | مدت زمان ویدیو: 00:05:47 دانلود ویدیو
ارسال نظر: