فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تاکید کرد:

لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی و اقتصادی برای مقابله با دشمن

کدخبر: 2064717

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: باید در درون شهرستان‌ها و استان‌ها قرارگاه تشکیل داده و با دشمن که در حوزه اقتصاد و فرهنگ به جنگ ما آمده است، مقابله کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار امیرعلی حاجی‌زاده امشب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه هشت سال دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان، اظهار کرد: بی شک یکی از گنجینه‌های بزرگ کشور، نظام و انقلاب اسلامی، تجربیات و درس‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در جمعی این مطالب گفته می‌شود که این فضا را درک کرده و در آن شرایط بوده‌اند، اضافه کرد: اگر گنجینه و تجربیات افراد حاضر در دفاع مقدس استخراج شود، می‌تواند حلال مشکلات فردی، اجتماعی و بین‌المللی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی باشد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان و بهترین افراد برای انتقال این گنجینه هستند، گفت: نباید اجازه داد تا گنجینه گوهربار دفاع مقدس بدون استفاده بماند، چرا که با این کار در حق خود و ملت جفا کرده‌ایم.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: اگر به آن دوران برگشته و از آن تجربیات و از الگوی دفاع مقدس استفاده کنیم، همه مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات با الگوی دفاع مقدس قابل حل است، اظهار کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس در برابر نظام جمهوری اسلامی تنها کشور عراق قرار نداشت، بلکه ائتلافی بود که بر سر جنگ با ایران از شرق و غرب، کشورهای عربی مرتجع و کشورهای اروپایی اتحاد داشته و هیچ اختلافی نیز نداشتند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: حتی در دوران جنگ سرد که شوروی و آمریکا بر سر موضوعات بسیاری اختلاف داشتند، بر سر ایران مشکلی نداشتند.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه کشورهای مرتجع عرب و اروپا نیز از جنگ صدام علیه ایران حمایت کردند، گفت: اما آمریکا در محور اصلی همه این موضوعات قرار داشت و همه کشورها را دور هم جمع و متحد کرده بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر که اطلاعاتی طبقه‌بندی شده و محرمانه و خیلی محرمانه بیرون آمده است به خوبی این اتحاد را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در جنگ هشت ساله اگر حمایت‌های آمریکا نبود، می‌توانستیم جنگ را سه تا چهار ساله به اتمام رسانده و حتی میلیاردها دلار ضرر اقتصادی نیز به زیرساخت‌های کشور وارد نمی‌شد.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: اگر حمایت‌های آمریکا از صدام نبود، 188 هزار شهید تقدیم نمی‌شد و هزاران نفر نیز جانباز نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه آمریکا 1.5 سال پس از آغاز جنگ تحمیلی حمایت خود را از صدام علنی کرد، اظهار داشت: این حمایت‌ها تا جایی پیش رفت که عراق را از لیست تروریست‌ها خارج کرده و کمک‌های تسلیحاتی و شیمیایی به صدام کردند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عربستان، کویت و امارت و قطر با فشار آمریکا خزانه خود را در اختیار صدام قرار دادند، گفت: جنگ بین ایران و عراق تنها جنگی بود که طی دو قرن اخیر صورت گرفت، اما حتی یک متر مربع از خاک کشورمان جدا نشد.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا و غرب با ایران به اتمام نرسیده است، اظهار کرد: چرا که نه ما از آرمان‌های خود دست کشیده‌ایم و نه آمریکا از دشمنی خود با کشورمان دست برداشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با استفاده از الگوی دفاع مقدس در تولید انواع تسلیحات دریایی و هوایی پیشرفت کرده‌ایم در حالی که در ابتدای جنگ هیچ گونه تسلیحات جنگی نداشتیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رونمایی تسلیحات جدید از رژه نیروهای مسلح کشور از 31 شهریور سال 94 تا رژه سال جاری، گفت: امروز در تولید هواپیماهای بدون سرنشین خودکفا هستیم که این هواپیماها نیز چیزی کمتر از موشک زمین به زمین ندارد.

سردار حاجی‌زاده بیان کرد: در حوزه ساخت رادار و موشک و در حوزه‌های زمینی، توپخانه، شناوری، زمین به هوا و ساحل به دریا نیز امروز با استفاده از الگوی دفاع مقدس خودکفا شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در بیرون از مرزها برای ما دلسوزی نمی‌کنند، افزود: باید با تکیه بر توانمندی‌های جوانان و توانمندی داخلی و با تکیه بر روش‌های هشت سال دفاع مقدس موفقیت کسب کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر تنها قرار بود نیروهای نظامی مشکل جنگ را حل کنند، قطعا ما شکست خورده بودیم اما ملت ما یکپارچه به میدان آمدند و پیروزی را رقم زدند.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه دشمن در حوزه اقتصادی و فرهنگی امروز به جنگ ما آمده است، اظهار کرد: باید همانند دفاع مقدس همه دست در دست هم داده و از مشکلات با استفاده از الگوی دوران دفاع مقدس عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این راه به خودباوری و اعتماد به نفس نیاز است، ادامه داد: باید در درون شهرها و شهرستان‌ها و استان‌ها قرارگاه تشکیل داده و با دشمن که در حوزه اقتصاد و فرهنگ به جنگ ما آمده است، مقابله کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: با تشکیل قرارگاه‌های متعدد باید با جنگ دشمن مقابله کرد و امروزه شاهد آن هستیم که گروه‌های تروریستی در شمال غرب یا جنوب شرقی کشور توسط مجموعه‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی گرفتار می‌شوند.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه گنجینه پر ارزش و گوهربار دفاع مقدس باید توسط پیشکسوتان به نسل جدید انتقال داده شود، در پایان اظهار کرد: در حال حاضر درست است که صدای توپ و تانک شنیده نمی‌شود، اما جبهه‌های بسیاری در مقابل ما فعال بوده و در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

ارسال نظر: