یک اقتصاددان: ۶۵۶ روز از فرمان رهبری گذشت؛ دولت برنامه‌ای برای اقتصاد مقاومتی ننوشت!

کدخبر: 1042800

دهقانی در گفتگو با «نسیم»: دولتمردان نام کارهای مورد علاقه خود را اقتصاد مقاومتی می‌گذارند! دولت رابطه تجاری با آمریکا را هم اقتصاد مقاومتی می‌داند! توقع از دولت برای نگارش برنامه اقتصاد مقاومتی بیهوده است

محمود دهقانی اقتصاددان در گفتگو با «نسیم» در خصوص عدم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با وجود گذشت نزدیک به دو سال از ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: بخش قابل توجهی از دولتمردان که باید در این زمینه اقدامات جدی و عملیاتی انجام دهند اعتقادی به اقتصاد مقاومتی به معنای درست آن ندارند.

دولتمردان نام کارهای مورد علاقه خود را اقتصاد مقاومتی می گذارند!

وی با انتقاد از گزارشهای دولتمردان در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی نام کارهایی که خودشان تمایل به انجام آن را دارند، اقتصاد مقاومتی می گذارند در حالی که برخی از این کارها 180 درجه با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

این اقتصاددان با بیان مثالی در این زمینه گفت: یک نمونه کوچک این رفتار دولتمردان را می توان در نوع نگاه آنها به درون زا بودن اقتصاد مقاومتی جستجو کرد. شاکله اصلی اقتصاد مقاومتی در درون زا بودن اقتصاد مقاومتی است. در حالی که برخی از دولتمردان محترم دقیقا نقطه مقابل این را در نظر می گیرند.

دولت رابطه تجاری با آمریکا را هم اقتصاد مقاومتی می داند!

دهقانی خاطرنشان کرد: برخی از دولتمردان می گویند تجارت با کشورهایی مانند آمریکا که با ما دشمنی دارند را گسترش دهیم، تا به اقتصاد مقاومتی عمل کرده باشیم! رابطه اقتصادی با آمریکا در کجای پازل اقتصاد مقاومتی قرار دارد؟ این واقعا نمونه ناچیزی از دیدگاه انحرافی دولتمردان به اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دولتمردان انگیزه کافی برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارند. دولتمردان کارهایی که را خودشان تمایل بر انجام آن دارند به اسم اقتصاد مقاومتی به جامعه غالب می کنند و مدتی بعد مشخص می شود کاملا در تعارض با اقتصاد مقاومتی است.

توقع از دولت برای نگارش برنامه اقتصاد مقاومتی بیهوده است

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) داشتن توقع برای نگارش برنامه اقتصاد مقاومتی را بیهوده دانست و به نسیم تاکید کرد: بعضی از دولتمردان علاوه بر انگیزه، اعتقادی هم به اقتصاد مقاومتی ندارند وقتی یک دولتمردی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی به معنای درست و صحیح مدنظر رهبر معظم انقلاب ندارد، آن زمان توقع دارید برای این مفهوم استراتژیک برنامه بنویسد؟

656 روز گذشته اما هیچ کس برنامه دولت درباره اقتصاد مقاومتی را ندیده است !

دهقانی گفت: هیچ اطلاعی از برنامه دولت از اقتصاد مقاومتی با وجود گذشت 656 روز از ابلاغ این سیاست راهبردی در دسترس نخبگان جامعه و تحلیلگران اقتصادی نیست و تا مشکل اعتقاد و انگیزه برای اجرای اقتصاد مقاومتی حل نشود از برنامه ای هم که دولت به عنوان رفع تکلیف می نویسد خروجی خاصی حاصل نخواهد شد.

انگیزه دولتمردان در ترویج اقتصاد غربی بیش از اقتصاد مقاومتی است

وی به اشاره به تفکرات متضاد برخی از دولتمردان با اقتصاد مقاومتی گفت: بعضی از دولتمردان بر اثر تاثیر اقتصاد کاپیتالیسم غربU تفکراتی بر خلاف اقتصاد مقاومتی دارند. انگیزه این افراد ترویج و توسعه اقتصاد غربی و لیبرالی در کشور است.

این اقتصاددان تصریح کرد: امیدی به اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم نیست، مگر اینکه معجزه ای رخ دهد که دست اندرکاران فعلی دولت اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند

ارسال نظر: