معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور

شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود

کدخبر: 2379353

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود، گفت: کارکرد این شورا نگاه درون سازمانی و فرهنگ‌سازی است، حوزه فرهنگ در محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نورالله مرادی امروز، ۳ اردیبهشت در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، گفت: مدیران سازمان باید قبل از آن که تخصص محیط زیست داشته باشند باید دغدغه فرهنگ داشته باشند، زبان و بیان و ضمیر مسئولان محیط زیست باید جان مایه فرهنگی داشته باشد، تاثیر فرهنگ در حفظ محیط زیست بسیار پر رنگ است، گاه یک اثر سینمایی در حوزه محیط زیست بسیار اثر گذارتر از ساعت‌ها سخنرانی است، از این‌رو ما معتقدیم باید نهادهای خلاق فرهنگی با سازمان محیط زیست مرتبط باشند و به تقویت فرهنگ بپردازند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برساند، اضافه کرد: ارتباط سازمان‌ محیط زیست با صنعت و دانشگاه‌ها محدود بوده است. مراکز محیط زیست باید محل تولید اندیشه، دانش و جریان‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی با دانشگاه‌ها باشد.

وی با تصریح اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجهی نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می‌شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی‌شد. 

مرادی با بیان اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده‌ است. هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد اما باید آن را غنیمت بدانیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر: