اخبار آرشیوی

کدخبر: 274247

آیت‌الله مظاهری در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس: آیا فساد اقتصادی که مصادیق آن گوش و دل دلسوزان انقلاب و محرومان و مستضعفان را می‌لرزاند، ارواح پاک شهیدان را آزرده نمی‌کند؟

این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: شهداء از همه چیز خود گذشتند و دست از تمامی تعلّقات خود شستند تا اسلام زنده بماند و ارزش‌های اسلام ارتقاء یابد و آرمان‌های انقلاب اسلامی که ریشه در کتاب و سنّت داشته و برگرفته از قرآن و عترت است، پیاده شود.
به گزارش «نسیم» به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مظاهری به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم شهادت، مقوله با عظمتی است که قلم از توصیف حقیقت آن عاجز است، به ویژه آنگاه که این ردای نورانی بر قامت بندگان صالحی واقع گردد که در مسیر وراثت انبیاء و اولیاء «صلوات‌الله علیهم اجمعین» قرار گرفته‌اند. شهدای عالیقدر حوزه‌های علمیّه تشیّع، کتاب تابناک تاریخ شکوهمند اسلام و مسلمین را با قلم خونین جهاد و مجاهدت، منوّر ساخته‌اند و درس حریّت و پاسداری از حقیقت را در عمل، به همه احرار و حق‌جویان آموخته‌اند. آنان با تمام وجود خود، از حریم مقدّس معارف والای اسلام و اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» صیانت کردند تا این امانت خطیر در اختیار نسل‌های بعدی قرار گیرد و آنان از نفحات حیات‌بخش و زندگی‌ساز آن برخوردار گردند. و امروز این ماییم که باید با توجّه به چنین مجاهدت‌های عظیمی، حافظان حقیقی آن امانت‌ها برای انتقال به نسل‌های بعدی باشیم. اداء این مسئولیّت سنگین جز با شناخت درست وظایف و عمل به آن، امکان‌پذیر نیست. اکنون وظایف روحانیّت و حوزه‌های علمیّه نسبت به گذشته، بسی سنگین‌تر ودشوارتر است و خدا می‌داند که در قبال خون‌های پاک عموم شهیدان انقلاب عظیم‌الشّأن اسلامی خصوصاً شهدای عزیز روحانیّت، یکایک ما حوزویان مسئولیم و باید با تمام توان و امکان خود انجام وظیفه نماییم. جدا از مسئولیّت‌های علمی و اخلاقی و حوزوی، که بر دوش همه ما قرار دارد، حفظ و تقویت ارزش‌های والای اسلام و انقلاب نیز انتظار به حقّ و خواسته اساسی شهیدان از همه ماست. شهداء از همه چیز خود گذشتند و دست از تمامی تعلّقات خود شستند تا اسلام زنده بماند و ارزش‌های اسلام ارتقاء یابد و آرمان‌های انقلاب اسلامی که ریشه در کتاب و سنّت داشته و برگرفت? از قرآن و عترت است، پیاده شود. اکنون باید ببینیم که آیا آنان از وضع کنونی ما و جامعه ما راضی و خشنودند؟ آیا فساد اخلاقی جاری در جامعه اسلامی برازنده این کشور و نظام مقدّس جمهوری اسلامی است؟ آیا فساد اقتصادی که مصادیق آن گوش و دل همه دلسوزان اسلام و انقلاب و همه محرومان و مستضعفان را می‌لرزاند، ارواح پاک آن شهیدان از جان گذشته در راه اسلام و انقلاب را آزرده نمی‌کند؟ باید همگان به خود بیاییم و با استمداد از روح مطهّر شهیدان و امام راحل عظیم‌الشّأن «قدّس‌سرّه» که قافله‌سالار شهیدان انقلاب اسلامی است و نیز با کنار گذاردن اختلافات و تفرقه‌ها که منشأ آن، هوای نفس و صفات رذیله است، یک‌دل و یک‌صدا برای پیاده‌ کردن آرمان‌های شهیدان که همان مبانی اسلام و قرآن و اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» است، متّحد شویم و همانند شهیدان به ویژه شهداء روحانیّت، باور کنیم که «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ». از خداوند تعالی علوّ درجات همه شهیدان اسلام از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی خصوصاً شهداء روحانی و حوزه‌های علمیّه را مسألت کرده و از ذات اقدس او خاضعانه می‌طلبیم تا به همه ما توفیق شناخت وظایف سنگینمان در قبال شهیدان عزیز و عمل به آن وظایف را مرحمت و عنایت فرماید. انّه سمیع‌الدّعاء و ولیّ النّعم. حسین المظاهری 30/6/1390 22/ شوال‌المکرّم/1432
ارسال نظر: