مدیر عامل راه آهن:

چهار نقطه در خط راه آهن گلستان برای عبور سیلاب شکافته شد/ اختصاص هزار و ۹۰۰ میلیارد برای نوسازی ناوگان ریلی

کدخبر: 2320331

رسولی گفت: برای خروج سیلاب گلستان، چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ابتدایی سیل و بحران آبگرفتگی رییس ستاد بحران کشور و معاون وزیر کشور تماس گرفتند و اعلام کردند در این منطقه نیاز به بازگشایی ریل راه آهن در برخی از نقاط برای عبور سیلاب است.

وی افزود: همان ساعات ابتدایی به معاون فنی راه آهن مأموریت داده شد که به محل عزیمت کرده و همکاران فنی راه آهن شماره شرق و شمال نیز به منطقه اعزام شدند.

رسولی گفت: در بازدید های انجام شده تصمیم گرفته شد که برای بازگشایی قسمت هایی همکاری لازم انجام شود تا سیلاب خارج شود در نهایت چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

بیشتر بخوانید: آزادسازی مسیل ها و رودخانه های تصرف شده/فقط ۲ روستای مازندران درگیر آبگرفتگی است/آماده باش راهدارخانه های ۵ استان

وی تصریح کرد: بعد از آن در نامه ای به آقای نجار آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل زده اعلام و مناطق نزدیک و همجوار در آماده باش کامل هستند.

رسولی با بیان این که تمام معاونان راه آهن و مدیران کل برای ارائه خدمت رسانی آماده هستند، تأکید کرد: امروز هم در اولین فرصت به همراه فرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه و مدیریت و منابع راه آهن، مدیرکل ایمنی راه آهن، رییس کمیسیون سوانح راه آهن از منطقه بازدید میدانی می شود.

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن در ادامه به برنامه های راه آهن در سال جدید اشاره کرد و اقزود: افزایش بهره وری را در دستور کار داریم و از شبکه و ناوگان موجود راه آهن سعی می کنیم که بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: موضوع کمک به افزایش تولید داخل تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که خوشبختانه در روز های پایانی سال ۹۷ موفق شدیم تفاهمنامه ای را بین راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به امضاء برسانیم که در آن هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطار های ریلی اختصاص یافت.

رسولی گفت: این یک گام موثری در ارتباط با رونق تولید داخل و کاهش وابستگی ما به محصولات خارجی خواهد بود و همچنین مسأله توسعه خطوط ریلی در دستورکار است و خوشبختانه در سال های اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی بودیم.

وی بیان کرد: در گلستان هم توسعه اینچه برون، بازسازی خط ریلی گرگان به اینچه برون در دستورکار است و براساس تعالیم رهبری در نظر داریم مراکز عمده بار را به شبکه ریلی وصل کنیم و سهم جابجایی مسافر و بار را توسط شبکه ریلی هرچه ارتقاء دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: