مفتح در نشست خبری:

گمرک مکلف به بازگرداندن حقوق ورودی قطعات کالاهای مصرفی شد

کدخبر: 2303260

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: طی مصوبه‌ای مقرر شد گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف باشد حقوق ورودی مربوط به قطعاتی که در کالاهای صادراتی مصرف شده است را به تولیدکننده بازگرداند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور در نشست خبری امروز در تشریح نشست مصوبات دیگر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: کمیسیون تلفیق همچنان در مرحله اول رسیدگی به لایحه بودجه است یعنی در حوزه بررسی درآمدها و منابع درآمدی بودجه سال 98 کل کشور است.

وی افزود: در یکی از بندهای مصوب شده کمیسیون، مقرر شد که گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف باشد حقوق ورودی مربوط به قطعاتی که در کالاهای صادراتی مصرف شده است به تولیدکننده بازگرداند که حمایتی از تولید با گرایش صادرات و تولیدات صادراتی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور ادامه داد: همچنین در مجوز دیگری که کمیسیون به تصویب رساند مقرر شد قیمت تکلیفی فروش آب با قیمت تمام شده آب مابه‌التفاوت آن از بدهی‌هایی که وزارت نیرو به دولت دارد کسر شود و قیمتی که تمام شده است با تأیید سازمان‌های ذیربط از بدهی‌های وزارت نیرو کسر شود.

مفتح بر همین اساس اضافه کرد: در مجوز دیگر مقرر شد که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (هیدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از بابت مشارکت در پروژه‌هایی که دارند ارقام را به عنوان افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن تا سقف 20 هزار میلیارد ریال به صورت جمعی خرجی بتوانند محاسبه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیگر مصوبات نشست امروز کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: همچنین بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی تا سقف 50 هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه بانک مسکن منظور می‌شود.

ادامه دارد ..

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: