معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به فارس خبر داد

شرکت ۸۴ هزار دانش‌آموز در المپیادهای علمی امسال/ برگزاری المپیاد جغرافیا برای اولین‌بار

کدخبر: 2303115

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از شرکت ۸۴ هزار دانش‌آموز در المپیادهای علمی امسال خبر داد و گفت: المپیاد جغرافیا برای اولین بار برگزار می‌شود.

عنایت سالاریان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: مرحله اول المپیادهای علمی اول تا پنجم بهمن در رشته‌های جغرافیا، کامپیوتر، ادبی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان این رقابت حدود ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان پذیرفته شده و به مرحله دوم می‌روند، ادامه داد: امسال ۸۴ هزار دانش‌آموز در المپیادهای علمی شرکت کردند که نسبت به جمعیت دانش‌آموزی در مقایسه با سال گذشته یک‌درصد رشد را نشان می‌دهد.

سالاریان با بیان اینکه امسال المپیاد جغرافیا برای اولین بار برگزار می‌شود، افزود: به رغم‌اینکه المپیاد جغرافیا اولین دوره خود را آغاز می‌کند اما ۵۵۰۰ دانش‌آموز برای شرکت در آن ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه توزیع کارت شرکت در جلسه آغاز شده است، گفت: عده‌ای از دانش‌آموزان که حدود ۲ تا ۳ هزار نفر بودند در هنگام ثبت‌نام به دلیل مشکلات سیستم نتوانستند هزینه نام‌نویسی را پرداخت کنند که این امکان هم‌اکنون فراهم است و پس از آن می‌توانند کارت آزمون خود را دریافت کنند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌‌پژوهان جوان تصریح کرد: نتیجه مرحله اول المپیادهای علمی، هفته اول اسفند ماه اعلام می‌شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: