فارس من| رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران به فارس خبر داد

از بین بردن موش‌ به روش خونریزی داخلی!/ راه اندازی واحد ساماندهی موش در تمامی مناطق تهران

کدخبر: 2293242

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در نقاط مختلف شهر طعمه‌گذاری انجام داده و روی مواد غذایی سموم ضدانعقاد خون ریخته است. وقتی این سموم وارد بدن این جانور می شود ویتامین K کم شده، موش خونریزی داخلی کرده و از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار شهری فارس، صدرالدین علیپور رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص درخواست مخاطبان در سامانه فارس من با موضوع «معضل موش های کنار خیابان در تهران» گفت: شهرداری تهران در نقاط مختلف شهر طعمه‌گذاری انجام داده و روی مواد غذایی سموم ضد انعقاد خون ریخته است. وقتی این سموم وارد بدن این جانور می شود ویتامین K کم شده، موش خونریزی داخلی کرده و از بین می‌رود.

وی ادامه داد: موش بعد از اینکه این غذای آغشته به سم را می‌خورد در برخی موارد به لانه خود پناه می‌برد و حالت انزوا پیدا کرده و از بین می‌رود و لاشه‌اش زیر خاک مدفون می‌شود اما لاشه فیزیکی برخی از موش‌ها روی سطح زمین پیدا می‌شود که شهرداری آنها را جمع‌آوری و آهک‌پاشی می‌کند و آنها را در سایت کهریزک به صورت جداگانه و با پروتکل پسماند پزشکی دفن می‌کند.

علیپور با بیان اینکه موش به شدت زاد و ولد می‌کند، گفت: این جانور در زیر زمین زندگی می‌کند و رفتارهای متفاوتی دارند با تغییر رفتار فصلی و یا پیک زاد و ولد در برخی مواقع تعداد موش ها زیاد می‌شوند.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه کمیته فنی برای از بین بردن موش ایجاد شده است، گفت: کارهای مطالعاتی انجام و تیم اجرایی در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: جاهایی که موش می‌تواند به آنجا دسترسی داشته باشد را مسدود می‌کنیم تا بتوانیم به راحتی این جانور موذی را از بین ببریم.

علیپور اضافه کرد: از تله چسبی نیز برای از بین بردن این جانور استفاده می‌شود اما بیشتر در منازل این روش جواب می‌دهد.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران تأکید کرد: در هر منطقه واحد ساماندهی موش وجود دارد و در این باره برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش فارس، در گفت‌وگوی قبلی خبرنگار فارس با حمید رضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران اعلام شده بود که بررسی علل وفور موش در تهران بررسی می شود. همچنین استفاده از روش نوین مبارزه با موش به طریق حذف زیستگاه و انسداد فعال منافذ موش توسط تزریق گل رس که به صورت آزمایشی در حال انجام است ودر صورت داشتن بازخورد مثبت این روش به عنوان یکی از روشهای اصلی مبارزه در دستور کار قرارخواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: