انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت درباره یمن مطرح می‌کند

کدخبر: 2285604

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی هفته جاری پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره یمن در شورای امنیت پیشنهاد می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، کارن پیرس، نماینده انگلیس در سازمان ملل در سخنانی اظهار کرد: وزیر خارجه کشورم از من خواسته ابلاغ کنم که انگلیس پیش‌نویس یک قطعنامه را دوشنبه هفته جاری در شورای امنیت مطرح خواهد کرد که حاوی پنج درخواست مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امدادهای ضروری است.

لوکوک در نشست اخیر شورای امنیت پنج خواسته را تعیین کرد و از اعضای این شورا خواست که بدون هیچ‌گونه درنگی برای تحقق آنها تلاش کنند.

یکی از این درخواست‌ها برقراری آتش بس در اطراف زیرساخت‌ها و تاسیساتی است که عملیات امداد و واردات محصولات تجاری بر آن تکیه دارد.

چهار درخواست دیگر لوکوک حفاظت از تامین غذا و کالاهای ضروری، تزریق بیشتر و سریع‌تر ارز به اقتصاد یمن از طریق بانک مرکزی این کشور، افزایش بودجه و حمایت بشردوستانه و همکاری با مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و پرداختن طرف‌های درگیر به گفت‌وگوهای صلح است.

پیرس در ادامه تاکید کرد که هدف از این قطعنامه عملی کردن درخواست‌های لوکوک است.

از سوی دیگر، گریفیتس در نشست روز گذشته شورای امنیت تاکید کرد که طرف‌های درگیر در این کشور به صورت جدی متعهد به حضور در مذاکرات صلح در سوئد شده‌اند.

وی گفت: این لحظه سرنوشت سازی برای یمن است. طرف‌های درگیر یمنی به صورت جدی متعهد شده‌اند که در مذاکرات صلح که به زودی در سوئد برگزار می‌شود، حضور یابند.

این درحالی است که دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا (WFP) تاکید کرده است که اوضاع کنونی یمن "بحرانی" است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: