کشتی فله بر حامل سویا بنادر آمریکا را به مقصد ایران ترک کرد

کدخبر: 2282312

برای دومین هفته متوالی، یک کشتی فله بر حامل سویا، بنادر آمریکا را به مقصد ایران ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، برای دومین هفته متوالی، یک کشتی فله بر حامل سویا، بنادر آمریکا را به مقصد ایران ترک کرده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشاورزی آمریکا کشتی فله بر سی لیدی روز اول نوامبر از یک پایانه بندری در لانگ ویوی واشنگتن عازم بندر امام خمینی (ره) ایران شده است.

این در حالی است که دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم های جدیدی را علیه بخش های انرژی، کشتیرانی و بانکی ایران به اجرا گذاشت. این تحریم ها بر اساس توافق هسته ای سال 2015 لغو شده بودند. تحریم های جدید در ظاهر شامل محصولات کشاورزی نمی شود، اما به دلیل محدودیت های ایجاد شده برای تراکنش های مالی معاملات مرتبط با ایران، این تحریم ها عملا فروش مواد غذایی به ایران را نیز با اختلال مواجه می کند.

این محموله 56 هزار و 951 تنی سویا سیزدهمین محموله ای است که از ماه جولای از آمریکا عازم ایران می شود. آمریکا از زمان آغاز جنگ تجاری با چین در ماه جولای، 873 هزار و 420 تن سویا به ایران صادر کرده است. آمریکا به منظور پر کردن جای خالی چین، بزرگترین مصرف کننده سویای جهان، به دنبال افزایش فروش خود به کشورهایی نظیر آرژانتین، مصر و ایران است.

آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا نشان می دهد که میزان صادرات سویای این کشور به ایران از 26 میلیون میلیون دلار در سال 2017 به 211 میلیون دلار در سال 2018 افزایش یافته است. این بیشترین میزان صادرات سویا از آمریکا به ایران دست کم از سال 2000 تا کنون است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: