معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی در دستور کار دولت

کدخبر: 2256403

راستاد با تاکید بر نظارت و مدیریت کرایه حمل و نقل دریایی از برنامه دولت برای حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط ناشی از تحریم و معضلات نوسانات ارز و میزان تأثیر آن در نرخ کرایه حمل دریایی و راهکارهای پیشنهادی حمایت ناوگان ملی کشتیرانی اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای ناوگانی است که می تواند در شرایط سخت کشور را نجات یا شرایط را تغییر دهد. البته همواره مکانیزم های حمایتی برای دوران تحریم و شرایط معمول از ناوگان این شرکت برقرار بوده است.

وی افزود: با توجه به شریط حاکم بر کشور برای حمل کالاها از طریق کشتی های کانتینر بر، مکانیزم های حمایتی جدید با مشورت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعریف و اعمال شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به نظر می رسد مدیریت و نظارت در حوزه حمل و نقل و نرخ های آن باید به طور جدی تحت نظارت و مدیریت قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرد؛ مکانیزم های حمایتی مدنظر کشتیرانی جمهوری اسلامی خارج از چارچوب فعلی مانند هزینه سوخت به طور جداگانه با حضور نمایندگان وزارت نفت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

راستاد در رابطه با نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی به کشتی های کانتینر بر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی منوط به تهیه ناوگان مورد نیاز از تولیدات داخلی، مکانیزم های حمایتی و تسهیلات مناسب را فراهم می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: