حذف دستاورد‌های پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون از سوگندنامه جدید این کشور

کدخبر: 2226301

رهبر کره شمالی سوگندنامه‌ای جدید و بدون اشاره به دستاورده‌های رهبران پیشین این کشور تدوین کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف، کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی، از متن سوگندنامه ملی این کشور رونمایی کرد. او در این سوگندنامه جدید بخش هایی از دستاوردها و افتخارات پدربزرگش کیم ایل سونگ، بنیانگذار سلسله کیم و پدرش کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی، را حذف کرده است و با افزودن مفادی اقدامات و نظام رهبری خود را مورد تقدیر قرار داده است.

این سوگندنامه برای نخستین بار به دستور کیم ایل سونگ، بنیانگذار سلسله کیم در دهه 1970 تدوین شد و قرائت آن در همه مناسب ها و جشن های ملی و مراسم سالیانه تاسیس حزب حاکم کارگر کره شمالی اجباری شد. شهروندان کره ای نیز برای اعلام وفاداری خود به آرمان های حزب و رهبران پیشین این کشور این سوگندنامه را قرائت می کنند.

سوگندنامه قدیمی کره شمالی شامل 10 ماده بود که رهبر فعلی کره شمالی آن را به 5 ماده کاهش داد و یک ماده که صرفا اقدامات و دستاوردهای او را بیان می کند به این سوگندنامه جدید افزوده است.

برخی از کارشناسان مسائل کره با پیش کشیدن نشست سنگاپور و دیدار رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معتقدند این اقدام کیم جونگ اون در راستای ارتقای حمایت های داخلی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: