معامله قرن

۴ گزاره درباره «بن سلمان» پیشگام سازش

کدخبر: 2225851

بن سلمان که چندی پیش گفته بود: «فلسطینیان با پیشنهادها و نیز حضور بر سر میز مذاکرات موافقت کنند یا این‌که لال بشوند و به شکوه و شکایت‌ها پایان دهند» این روزها در حال چانه زنی با اردن بوده که پس از معامله نقش بیشتری در اداره مسجد الاقصی داشته باشد. این در حالیست که بر اساس این طرح مسجد الاقصی و بافت قدیمی و تاریخی بیت‌المقدس کماکان در اشغال و حاکمیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

۱. روزنامه صهیونیستی معاریو از دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اردن خبر داد. این دیدار محرمانه در سفر دوشنبه گذشته نتانیاهو به اَمان صورت گرفت.

بن سلمان دیدارهایی با حضور عبدالله دوم و ملاقات هایی هم بدون حضور وی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته است.

۲- سازش با اسراییل با روی کار آمدن ترامپ به صورت جدی تحت عنوان معامله قرن در حال پیگیری است. بر اساس همین پروژه در گام اول آمریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت.

۳-در حالی سران کشورهای عربی در خصوص این طرح در حال مذاکره هستند که در آن هیچ بندی درباره حق بازگشت آوارگان فلسطینی وجود ندارد. اما ساکنین غزه سه ماه هست که راهیپیمایی بازگشت را جمعه‌ها با حرکت به مرز برگزار می‌کنند و در آن خواهان بازگشت به خانه‌های خود هستند. طی هفته‌ّهای گذشته بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت و ۳۰۰۰ زخمی شده‌اند.

۴- بر اساس این طرح شهرک «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین به جای قدس در نظر گرفته‌ شده است. گروه‌ها و دولت فلسطینی خلع سلاح شده، بدون ارتش یا سلاح های سنگین خواهد بود.

۵- بن سلمان که چندی پیش گفته بود: «فلسطینیان با پیشنهادها و نیز حضور بر سر میز مذاکرات موافقت کنند یا این‌که لال بشوند و به شکوه و شکایت‌ها پایان دهند» این روزها در حال چانه زنی با اردن بوده که پس از معامله نقش بیشتری در اداره مسجد الاقصی داشته باشد. این در حالیست که بر اساس این طرح مسجد الاقصی و بافت قدیمی و تاریخی بیت‌المقدس کماکان در اشغال و حاکمیت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ارسال نظر: