مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

حضور ۵۴ درصدی زنان در آموزش و پرورش

کدخبر: 2225426

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۴ درصد نیروهای آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شاپور محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن آموزش و پرورش که در همدان برگزار شد با قدردانی از برگزارکنندگان این گردهمایی و ابلاغ پیام وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: بر اساس سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید، 30 درصد مسئولیت های اجرایی به بانوان تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این که 54 درصد نیروهای آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: اعتماد به بانوان باعث ارتقای کیفی امور و رشد جامعه می شود.

محمدزاده گفت: آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای به بانوان دارد و طرح های پیشنهادی حوزه امور بانوان در جلسات و نشست های مختلف همواره به تصویب رسیده است.

به گزارش فارس، در پی برگزاری اولین گردهمایی مدیران و مشاورین زن وزارت آموزش وپرورش، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، پیامی ارسال کرد.

در این پیام آمده است: «با عرض احترام به نشستی که نتایج آن می تواند تأثیرات مثبت بر آینده جوانان کشور به ویژه دختران ایران زمین داشته باشد، بی شک با تحولات به روز در آموزش وپرورش و رویکردهای نوین تعلیم و تربیت می توان توسعه مطلوبی را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه شاهد بود. این امر با برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش، روزآمدی و توجه به موضوع انگیزش در بین معلمین و مربیان، همچنین توجه به نهاد خانواده و تشکل های مهمی مانند انجمن اولیا و مربیان ممکن می شود.

تمرکز بر مهارت ها و سبک زندگی سالم در کنار برنامه های درسی و علمی و تغییر روش های رایج با بازگشت روحیه مادرانه توأم با صبوری، تاب آوری و عشق ورزی در فضای آموزشی و پرورشی، امری حیاتی به شمار می رود.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اعتقاد به همکاری های بین بخشی، با وزارت آموزش وپرورش همکاری خوبی دارد و تلاش داشته پیشنهاد ها مفیدی برای تحقق اهداف، سیاست ها و قوانین در این حوزه ارائه دهد که بازگشت ساعت ورزشی مناسب به مقطع ابتدایی دختران از آن جمله است.

مهارت های ارتباطی و حقوقی برای ارتقا توانایی های دانش آموزان نیز از پروژه های مشترک معاونت با این وزارتخانه به شمار می رود که دستیابی به نتایج مطلوب را ممکن کرده و در سطح گسترده تری به اجرا گذاشته خواهد شد. علاوه بر این، معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده موضوع گفت وگوی ملی خانواده و بین نسلی را به عنوان حرکتی تعاملی در ارتقای سطح روابط و انسجام درونی خانواده ها و نسل ها مدنظر قرار داده و بر ضرورت ایجاد فضای سالم گفت وگو و شنیدن دغدغه های نسل جوان تأکید دارد.

فرصت را مغتنم شمرده، از وزارت آموزش وپرورش به خاطر کاهش فشارهای غیرضروری و امتحانات بی حاصل از دوش دانش آموزان تشکر می کنم که بی شک گام مثبتی برای آغاز یک تحول بزرگ است.

لازم است یک بار دیگر بر توجه به موضوع سبک زندگی و مهارت های حقوقی و ارتباطی مانند مقابله با خشونت تأکید کنم. همچنین توجه به حوزه سلامت و محیط زیست برای خوب زیستن و دست یافتن به زندگی سالم و موفق با آموزش تفکر نقادانه که امری کلیدی به حساب می آید. ما با ارائه مهارت های تفکر نقادانه می توانیم اندیشه ورزی و ارتقا سطح درک و آگاهی نسل جوان را تحقق بخشیم تا شاهد انتخاب های درست آنان باشیم.

برای همه شرکت کنندگان و نیز متصدیان این گردهمایی آرزوی توفیق و سربلندی دارم».

در این گردهمایی از مدیران و مشاوران زن آموزش و پرورش استان های مختلف تقدیر به عمل آمد. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: