یک مقام مسئول خبر داد:

مخالفت سازمان حمایت با افزایش ۲۰ درصدی بلیت قطار

عنوان

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به مخالفت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با افزایش ۲۰ درصدی بلیت قطار گفت: از اول تیرماه بلیت قطار ۱۰ درصد گران‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شیخ‌طاهری عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار گفت: قیمت بلیت قطار مسافری آخرین بار در زمستان ۹۴ افزایش یافت، درحالی‌که در طول این سه سال تورم ۱۰ درصدی داشته‌ایم؛ ضمن اینکه هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقلی که عمدتاً شامل نیروی انسانی و تعمیرات فنی منطبق بر نوسانات ارزی می‌شود، افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش قیمت بلیت قطار باید در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اتفاق می‌افتاد، چرا که تورم و افزایش هزینه‌های جانبی سبب شده بود تا تراز تجاری شرکت‌های ریلی مسافری نزدیک به صفر باشد و حتی احتمال زیان‌ده بودن شرکت‌های ریلی مسافری وجود داشت.

به گفته این فعال صنفی صنعت حمل و نقل ریلی، شرکت‌های مسافری ریلی حق دارند در برابر میزان سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند، حاشیه سود مطمئن داشته باشند؛ درحالی‌که هم‌اکنون این حاشیه سود کمتر از پنج درصد است؛ به همین دلیل شرکت‌های ریلی خواهان افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار مسافری شدند.

شیخ‌طاهری یادآور شد: متأسفانه علی‌رغم موافقت شرکت راه‌آهن با افزایش ۲۰ درصدی بلیت قطار، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با افزایش ۲۰ درصدی موافقت نکرد. با این حال شرکت‌های ریلی بر افزایش ۱۰ درصدی اصرار دارند که از ابتدای تابستان این افزایش اعمال می‌شود؛ مابه‌التفاوت ۱۰ درصدی را نیز از محل افزایش بهره‌وری قطارها جبران خواهیم کرد.

وی بزرگترین مشکل صنعت حمل و نقل ریلی مسافری را عدم توجه دولت به توسعه ناوگان عنوان و اظهارداشت: دولت در سال‌های اخیر آنقدر که به توسعه زیرساخت‌های ریلی توجه کرده، به توسعه ناوگان اهتمام نداشته است. با این حال اتفاقات خوبی در بخش کیفیت سفر با قطار طی چند سال اخیر رخ داده که به خاطر افزایش هماهنگی میان شرکت‌های خصوصی حمل و نقل ریلی با شرکت دولتی راه‌آهن بوده است. با این حال نگاه مدیران بخش ریلی به این صنعت همچنان نگاه دولتی است که سبب می‌شود بهره‌وری این بخش پایین بیاید.

این فعال صنفی حمل و نقل ریلی با تأکید بر اینکه یک سوم ظرفیت اشغال صندلی‌های قطار مسافری خالی است، گفت: تا زمانی که این ظرفیت خالی پر نشود، امکان توسعه ظرفیت جدید وجود نخواهد داشت.

شیخ‌طاهری درباره اجرای طرح نوسازی واگن‌های مسافری و دستور راه‌آهن مبنی بر از رده خارج شدن واگن‌های مسافری بالای ۳۰ سال، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه واگن بالای ۳۰ سال در شبکه حمل و نقل ریلی مسافری فعال است که باید بازسازی اساسی و تعمیرات نیمه‌عمر شود؛ این فرآیند در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی درباره رتبه‌بندی قطارهای مسافری خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن برای رتبه‌بندی قطارها آئین‌نامه دارد و بر اساس این آئین‌نامه به قطارها «ستاره» داده می‌شود. کارگروه مسافری شرکت راه‌آهن در حال تدوین آئین‌نامه جدید است تا رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری و قطارها بر اساس شیوه‌نامه جدید اعمال شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

در یک مناظره تلویزیونی بررسی شد؛اماواگرهای الحاق ایران به گروه ویژه اقدام

ایران با پذیرش شرایط FATF بازهم از لیست سیاه خارج نمی‌شود

مخاطرات اقتصادی نداشتن سفیر در هند و چین

 آمریکا در هفته‌های اخیر همه توان خود را برای رایزنی با مشتریان نفتی ما به کار گرفته است تا آنها را از خرید نفت ایران منصرف کند. اما دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در انفعال کامل است به طوریکه در چین و هند که خریدار بیش از 50 درصد نفت ایران هستند حتی سفیر هم نداریم.

مطابق اصل ۵۷ قانون اساسی از ۳ قوه مطالبه می‌کنیم

واژه نظارت بر رهبری نه در قانون اساسی آمده است و نه در‌ آیین‌نامه مجلس خبرگان. خبرگان از لحاظ حقوقی و فقهی و از لحاظ قانونی، نظارتی بر عملکرد رهبری ندارد چون اگر قرار باشد نظارت بر رهبری داشته باشیم، آن وقت خبرگان بر ولی، ولایت پیدا می‌کند، در حالی که خبرگان ولایتی بر ولی‌فقیه ندارد اما در چارچوب اصل 111 قانون اساسی برای نظارت بر تداوم صفات رهبری، کمیسیونی تشکیل شده به نام کمیسیون تحقیق و بررسی.

خروج آمریکا از برجام، تمسخر اصول اساسی حقوق بین‌الملل است

سرنوشت برجام یکی از مهمترین نگرانی‌های جهانی است و اقدام یک‌جانبه آمریکا در خروج از این توافق، تأثیرات منفی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

مهم‌ترین مطالب سرویس

کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با انتشار گزارشی تاکید کرد:
اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف خانگی بهترین راه حل بحران خاموشی های در کشور
در نامه‌ مرکز مطالعات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به زنگنه مطرح شد:
خواب سنگین وزارت نفت درباره تحریم های نفتی پایان یابد
نقدی بر یکی از بهانه های وزارت نفت برای بی اعتنایی به فروش نفت در بورس
آیا نفت ایران شناسنامه خاص و یکتا (DNA) دارد؟
نرخ دستور ارزی خلاف سیاست‌های کلان اقتصادی بود
مصباحی مقدم:‌ دلار ۴۲۰۰ تومانی، نسنجیده بود
جمشید پژویان:‌ دلار ۴۲۰۰ تومانی خزانه را خالی کرد
جهانگیری باید استعفا دهد
سیاست گذاری غلط دولت عامل رانت‌ خواری در پتروشیمی‌ها
۹ ماه یارانه نقدی مردم به جیب چند واحد پتروشیمی می‌رود!
راهکار کنترل قیمت مسکن و اجاره بها چیست
حباب قیمت مسکن می‌ترکد
خیانت تیم اقتصادی دولت و جامعه دانشگاهی در ماجرای برجام در گفتگو با حسن عباسی:
به روحانی القا کردند مشکلات اقتصادی با مذاکره حل می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با «نود اقتصادی»
اسحاق جهانگیری «وزیر صنعتِ» واقعی است
کارشناسان درباره راهکارهای تحریم نفت چه می‌گویند؟
وزارت نفت، سد راه عرضه نفت در بورس
انتقادات عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از روحانی
لیلاز: رئیس‌جمهور مسئول وضع فعلی اقتصادی کشور است
حسین صمصامی اقتصاددان:
بازار ثانویه موجب گرانی دلار است
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین