تعریف و تمجید «سعد الحریری» از «محمد بن سلمان» در سالروز ولایت‌عهدی او

کدخبر: 2220410

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، در اولین سالروز ولی‌عهدی «محمد بن سلمان» در عربستان سعودی، به تمجید از وی و سیاست‌هایش پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان در آستانه اولین سالگرد ولی‌عهدی «محمد به سلمان» با خبرگزاری رسمی عربستان «واس» گفت‌وگو کرد و به تعریف و تمجید از بن سلمان پرداخت.

بر اساس این گزارش، الحریری گفت: سیاست‌های حکیمانه و دوراندایشانه وی (محمد بن سلمان) در مقابله با تلاش‌ها برای تجزیه کشورهای عربی و ضربه به امنیت و ثبات این کشورها منجر به شکست این اقدامات شد و بر نقش پررنگ عربستان و رهبران آن در قدرت تعامل با خطرها تأکید کرد.

وی ادامه داد طرح‌ها و اقداماتی که محمد بن سلمان در دو زمینه اقتصادی و توسعه در پیش گرفته و بر عدم تکیه کامل بر نفت تأکید می‌کند به وضوح نشان دهنده دیدگاه ژرف و آینده‌نگر برای ححفظ موقعیت اقتصادی عربستان در منطقه و جهان دارد.

الحریری به سیاست‌های محمد بن سلمان در اعمال اصلاحات و نیز اعطای برخی آزادی‌ها به زنان نیز پرداخت و تصریح کرد، اینها باعث تغییراتی عالی در زندگی روزانه شهروندان عربستانی شده است، تمرکز بن سلمان بر روشِ اعتدال بنا شده بر پایه‌های دین صحیح اسلام و گفت‌وگو با هدف حل اختلافات با دیگران، جوهر و اصل سیاست عربستان را به تصویر می‌کشد و این سیاستی درست برای افسار زدن به افراط‌گرایی در تمام اشکال آن است.

وی در پایان گفت محمد بن سلمان در حمایت از امنیت، ثبات لبنان و اقتصاد این کشور در مقابله با چالش‌های سخت کنونی اصرار دارد و این ادامه حمایت عربستان باعث خوشحالی لبنانی‌هاست.

تعریف و تمجیدهای نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان از بن سلمان در حالی صورت می‌گیرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا تایید کرد الحریری سال گذشته به دستور محمد بن سلمان، در ریاض بازداشت شده بود و با وساطت پاریس آزاد شد.

سعد الحریری حتی دو هفته پیش که به عربستان سفر کرد، موفق به دیدار محمد بن سلمان نشد، و به نوعی مورد بی‌اعتنایی ولی‌عهد سعودی قرار گرفته بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: