IWF مدت محرومیت ترکیه، آذربایجان و ارمنستان را کاهش داد

کدخبر: 2219951

فدراسیون جهانی وزنه برداری محرومیت ترکیه، ارمنستان و آذربایجان را زودتر از موعد بر می‌دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games ، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که وزنه‌برداران ترکیه می‌توانند از یازدهم ژوئن در مسابقات نوجوانان و از 19 ژوئن در مسابقات جوانان و بزرگسالان شرکت کنند.

ارمنستان در آذربایجان می‌توانند از نوزدهم ژوئن در مسابقات نوجوانان و از 19 آگوست در مسابقات جوانان و بزرگسالان شرکت کنند.

گروه نظارت IWF همچنین پیشنهادی را مطرح کرده است. این سه کشور بین 9 کشوری بوده‌اند که برای 12 ماه از ماه اکتبر محروم شده‌اند. دلیل این محرومیت داشتن حداقل سه دوپینگ مثبت در بازی‌های المپیک 2008 و 2012 بوده است.

کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، اوکراین، چین و مولداوی همچنان محروم هستند.

روسیه و قزاقستان هر کدام 10 دوپینگ مثبت داشته‌اند. بلاروس هفت دوپینگ ، آذربایجان پنج دوپینگ ، ارمنستان چهار دوپینگ ، ترکیه، اوکراین ، چین و مولداوی هر کدام سه دوپینگ داشته‌اند.

هیچ کدام از این 9 کشور نتوانستند سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان آناهیم شرکت کنند.

سه کشور آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌توانند در بازی‌های المپیک نوجوانان امسال در ماه اکتبر شرکت کنند.

گفته می‌شود که این سه کشور برخی شرایط را رعایت کرده‌اند و فعالیت‌های ضد دوپینگ داشته‌اند. آنها هر کدام 50 هزار دلار به برنامه‌های ضد دوپینگ IWF در کشورشان کمک کرده‌اند.

تاماش آیان، رییس IWF در این باره ، اظهار کرد: گروه نظارت اعلام کرده است که این کشورها پیشرفت چشمگیری در زمینه ضد دوپینگ داشته‌اند. ما از تماس کشورها برای حفاظت از ورزش‌ پاک حمایت کرده و تلاش می‌کنیم که در طولانی مدت تغییرات فرهنگی با کمک آموزش‌های ضد دوپینگ انجام شود. خوشحالیم که اعضا این پیام‌ها را جدی می‌گیرند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: