ریاست سوریه بر کنفرانس بین المللی خلع سلاح با وجود مخالفت آمریکا

کدخبر: 2213758

کنفرانس بین المللی خلع سلاح از فردا دوشنبه هفته جاری به ریاست سوریه به مدت چهار هفته با وجود مخالفت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این کنفرانس تا 24 ماه ژوئن آینده با حضور 65 کشور جهان از جمله پنج کشور دائم شورای امنیت برگزار می شود که سوریه چهار هفته ریاست آن را برعهده خواهد داشت.

کنفرانس بین المللی خلع سلاح یک نهاد وابسته به سازمان ملل در امر خلع سلاح های کشتار جمعی و سلاح های هسته ای و نظارت بر مسلح شده در جهان است.

کشورهای شرکت کننده در کنفرانس خلع سلاح در ژنو ریاست آن را به صورت دوره ای بر اساس حروف الفباء بر عهده می گیرند، نمی توان بدون توافق همه کشورهای شرکت کننده این فرایند را تغییر داد. این کنفرانس تنها نهاد دائمی جهان است که موضوع سلاح های جنگی به طور دائم در آن مورد بحث قرار می گیرد.

حسام الدین آلا نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل و سازمان های بین المللی دیگر در ژنو گفت: جدول کاری کنفرانس حاوی مسائل مربوط به خلع سلاح هسته ای است.

به گزارش شبکه المیادین، طرف آمریکایی در روزهای گذشته تماس های فشرده ای با طرف روس برای فشار بر سوریه به منظور صرف نظر کردن از ریاست کنفرانس گرفته است، اما نتیجه ای نداشته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: