ناامیدی بحرین از حل بحران قطر

کدخبر: 2213750

وزیر خارجه بحرین اعلام کرد امیدی به حل بحران ایجاد شده میان قطر و همسایگانش در آینده نزدیک ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد: این کشور هیچ امیدی به حل دیپلماتیک بحران میان قطر و همسایگانش ندارد. مناقشاتی که باعث قطع روابط دیپلماتیک و ارتباط تجاری میان قطر و دیگر همسایگان عرب آن از حدود یک سال پیش شده است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه روز یکشنبه به روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد: اطلاعاتی که ما اکنون در اختیار داریم هیچ کورسوی امیدی برای دستیابی به یک راهکار برای این مناقشه نشان نمی دهد، زیرا این مسئله به یکباره ایجاد نشده است.

به گزارش رویترز عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط تجاری و مسافرت به قطر را از ماه ژوئن سال 2017 قطع کرده اند و مدعی هستند که این کشور از ایران پشتیبانی می کند و حامی تروریسم است. قطر با رد ادعاهای این کشورها اعلام کرده است تحریم های صورت گرفته از سوی همسایگان عرب آن تلاشی برای تحت تاثیر قرار دادن حاکمیت در این کشور عربی و نابودی قطر با حمایت از اصلاحات در این کشور است.

پس از قطع اولیه جریان واردات این کشور و نیز هدف قرار دادن خروج میلیاردها دلار از بانک های این کشور از سوی سپرده گذاران این چهار کشور عربی، این کشور به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع دنیا به سرعت مسیرهای تجاری جدیدش را گسترش داد و با صرف ده ها میلیون دلار سرمایه از صندوق مستقل دارایی های این کشور از وام دهندگان داخلی حمایت کرد.

آمریکا و کویت که از متحدان جدی هر دو طرف هستند تلاش های ناموفقی برای حل این مناقشه داشته اند. وزیر خارجه بحرین اعلام کرد قطر با مطرح کردن این مناقشه با متحدان غربی خود به جای حل آن در منطقه، به طولانی شدن بحران دامن زده است.

او در ادامه به الشرق الاوسط گفت: ما از ابتدای این بحران انتظار داشتیم امیر قطر به عربستان برود اما این مسئله هیچگاه اتفاق نیفتاد. مقامات عربستان و امارات اعلام کردند دوحه هنوز به اجرای 13 خواسته مطرح شده از سوی چهار کشور عربی نپرداخته است. از جمله خواسته های کشورهای عربی بستن شبکه تلویزیونی دولتی الجزیره و کاهش روابط با ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: