تلاش اسرائیل برای پنهان کردن جنایات نظامیانش

عکسبرداری از نظامیان اسرائیلی ممنوع می‌شود

کدخبر: 2213743

رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از نظامیان خود به دنبال بررسی لایحه‌ای است تا عکاسی از نظامیانش را ممنوع کند و برای فرد خاطی ۵ سال حبس در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در سرمقاله ای با عنوان «لایحه ای برای حمایت از اِلور آزاریا» نوشت: با آزادی آزاریا از زندان در ماه جاری، به نظر می رسد اسرائیل نتیجه غلطی را از یک حادثه جدی گرفته است. امروز کمیته وزارتی برای قانونگذاری اسرائیل به دنبال بررسی یک لایحه پیشنهادی است که در آن عکسبرداری، ضبط فیلم یا تصویربرداری از نظامیان در حین خدمت، اگر با هدف تضعیف روحیه نظامیان و ساکنان باشد ممنوع می شود.

این لایحه جدید همچنین انتشار تصاویر و ویدئوها در رسانه ها یا شبکه های اجتماعی با اهداف مشابه را ممنوع می کند. بر اساس این لایحه، هر کس که قانون را نقض کند به پنج سال حبس محکوم می شود.

الور آزاریا نظامی اسرائیلی است که فیلم و تصاویری از او بعد از آنکه با شلیک مستقیم به سر یک مجروح فلسطینی به نام عبدالفتاح شریف، وی را کشت، در شبکه های اجتماعی منتشر شد و وی بعد از آن از سوی دادگاه نظامی اسرائیل مجرم شناخته و به یک سال و نیم حبس محکوم شد.

هاآرتص نوشت: پیامی که چنین قوانینی -اگر تصویب شود- دارند این است که اسرائیل خیلی زیاد به دنبال پنهان کردن فعالیت های ارتش اسرائیل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: