اعزام سه کشتی نظامی هند به دریای جنوبی چین

کدخبر: 2212198

نیروی دریایی هند سه کشتی نظامی را با هدف برگزاری رزمایش با ویتنام، به دریای جنوبی چین اعزام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، قرار است نیروی دریایی ویتنام و هند در هفته آینده مانورهایی نظامی برگزار کنند. مقامات دو کشور اعلام کردند در حال افزایش همکاری های دریایی و روابط دو جانبه برای کمک به ایجاد ثبات در منطقه و نیز در سطح جهانی هستند.

سه کشتی نظامی هندی ، از جمله یک ناوچه رادارگریز «سهیادری»، یک نفت کش «شاکتی» و یک ناوچه سبک «کامورتا» عازم بندر دانانگ ویتنام شده اند. دانانگ یکی از بزرگترین بنادر ویتنام است و در دریای جنوبی چین واقع شده است. نیروی دریایی هند روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد قرار است این مانورها در روزهای 21 تا 25 مِه برگزار شوند.

در این بیانیه آمده است: «در زمان سفر کشتی های نظامی (به ویتنام)، میان کارکنان نیروهای دریایی دو کشور تعاملات حرفه ای انجام خواهد شد. پس از پایان فاز ورود به بندرگاه، نیروی دریایی هند و ویتنام یک مانور نظامی برگزار خواهند کرد.»

بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب نیروی دریایی هند ، ارسال کشتی های نظامی این کشور به ویتنام به منظور افزایش همکاری های دریایی میان دو کشور انجام شده است که «به تقویت روابط دوستانه و کمک به امنیت و ثبات در منطقه و در نهایت، تمام جهان،» خواهد انجامید. آخرین حضور کشتی های نظامی هند در ویتنام در سپتامبر 2017 گزارش شده است.

هر دو کشور در بخش های مختلف، از جمله آموزش، تعمیرات، نگهداری و حمایت های لجیستیک، روابطی دوجانبه با یکدیگر دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب وزارت دفاع هند، همکاری ها میان دو کشور به قرن دوم میلادی باز می گردد.

افزون بر این، روابط نظامی میان هانوی و دهلی نو طی سال ها افزایش چشمگیری داشته است. در سال 2016، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سفر خود به ویتنام، روابط دو کشور را به سطح «شراکت استراتژیک جامع» افزایش داد. مودی همچنین پیشنهاد اعطای 500 میلیون دلار اعتبار به ویتنام برای تقویت روابط دفاعی میان دو کشور را ارائه کرد و گفت این مسئله می تواند به «ثبات، امنیت و موفقیت در این منطقه» کمک کند.

هند همچنین پیشنهاد کرده است آموزش های لازم برای بهره برداری از از جنگنده های روسی سوخو اس یو-30 را در اختیار خلبانان ویتنامی قرار دهد. ویتنام همچنین تمایل خود را به کسب اطلاعات درباره چگونگی تعمیرات و نگهداری این جنگنده ها ابراز کرده است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش رسانه های هندی، هانوی مدت هاست علاقه خود را به خرید موشک های کروز میان برد فراصوت «براهموس» که به عنوان پروژه مشترک روسیه و سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند تولید می شود، نشان داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: