حضور نمایندگان کشور‌های غیر مسلمان در مسابقات بین‌المللی سبب اقتدار اسلام است

کدخبر: 2203056

حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای با اشاره به تأثیر مسابقات قرآن در وحدت مسلمان‌ها گفت: برگزاری چنین مسابقاتی که مسلمانان کشورهای مختلف از جمله غیر اسلامی در آن جمع می‌شوند باعث ترس دشمنان و اقتدار اسلام است.

حجت الاسلام «سید محمدجواد موسوی درچه ای» قاری قرآن و حائز رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن هند درخصوص مسابقات بین المللی قرآن گفت: قطعاً مسابقات ما به خصوص در این سال ها و دهه اخیر بین کشورهای اسلامی جایگاه خود را به دست آورده و مطرح شده است. این مسابقات را بعد از پیروزی و به برکت انقلاب و نظام اسلامی راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: این مسابقات رو به گسترش است. اوایل شاید حدود 20 کشور شرکت می کردند، اما اکنون بسیاری از کشورهای اسلامی حتی غیراسلامی که مسلمان ها در آنجا مقیم هستند در مسابقات ما شرکت می کنند. ممکن است به شکل ضابطه مند مثل ما و به این شکل نباشد که در مسابقات کشورشان شرکت کنند و به مراحل بالاتر بروند، ولی نفس شرکت از یک کشور به خصوص غیراسلامی به یک مسابقه بین المللی نشاندنده جایگاه کشور اسلامی ما است و جایگاه ارزش این مسابقات ما را نشان می دهد.

درچه ای با اشاره به شعار مسابقات و تاثیر این مسابقات در وحدت مسلمان ها، تصریح کرد: مهم ترین اثری که این مسابقات به همراه دارد، وحدت امت اسلام است که امروز خیلی به آن نیاز داریم و هر سال که می گذرد بیشتر نیازمند می شویم. متاسفانه نگاه می کنیم که خیلی از دولت ها همچنان بر طبل تفرقه می کوبند و دولت های استعماری و مستکبر پشت قضیه هستند و نمی خواهند این وحدت امت اسلامی را ببینند.

این قاری قرآن ادامه داد: لذا می بینیم که دولت ها را به جان هم می اندازند که به این وسیله بتوانند ملت ها را از هم دور کنند. در صورتی که وقتی به داخل ملت ها رجوع می کنیم، می بینیم که ملت ها با دولت ها خیلی فرق می کنند و ملت ها خیلی نزدیک تر هستند و دلهایشان آمادگی برای نزدیکی بیشتری دارد. این مسابقات و همایش هایی که مسلمان ها از کشورهای مختلف دور یکدیگر جمع می شوند، خیلی ارزشمند است و همه یک کتاب، یک خدا، یک دین و آیین دارند و زیر پرچم اسلام جمع می شوند و همین باعث ترس دشمنان اسلامی می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: