توسط مجتبی زارعی صورت گرفت

ابلاغ ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند در سازمان بسیج اساتید کشور

کدخبر: 2201705

رییس سازمان بسیج اساتید کشور طی نامه ای، پیمان ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند را به معاونین و مدیران ستاد و مسئولین مراکز بسیج اساتید استان‌ها و مدیران کانونهای بسیج اساتید در دانشگاهها ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور طی نامه ای، پیمان ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند را به معاونین و مدیران ستاد و مسئولین مراکز بسیج اساتید استان ها و مدیران کانونهای بسیج اساتید در دانشگاه ها ابلاغ کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

همانگونه که استحضار دارید پیشرفت اقتصادی ایران در پیوند با سایر عرصه ها از جمله عرصه های کلان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محقق می­گردد، ارتباطاتی متوازن که گذرگاه دستیابی به اعتلای جوامع در عصر کنونی نیز می باشد. از سویی یکی از حوزه های مورد هجمه نظام سلطه جهانی و عوامل منطقه ای آن، طراحی های هوشمند برای در گیری های اقتصادی - اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی بوده که اکنون در شکل های گوناگون با سیاست تحریم های ظالمانه علیه ایرانیان تبلور یافته و جریان دارد؛ این مساله خود نشان از اهمیت، توجه بیشتر وضرورت ورود جدّی تر کارگزاران حوزه عمومی و بخش های غیر دولتی در نوسازی اقتصادی ایران می باشد؛

اما گام برداشتن در جهت توسعه و پیشرفت متوازن و پایدار جامعه و مقابله با هجمه های غیر انسانی و دیکتاتوری نظام سلطه، همانا تکیه بر توانمندی های داخلی و نگاه اثر بخش به هویت و توانایی ایرانی بوده که ماحصل آن، ارتقای دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در سطح منطقه و بین الملل می باشد؛

به نظر می رسد بر همین اساس، رهبری فرزانه انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) شعار سال جاری را «حمایت از کالای ایرانی» نام نهاده و تاکید داشته اند : «اگر تولید ملّی با همت و پیگیری همگانی شتاب یابد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه گذاری حل خواهد شد و آسیب های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت». از این رو استادان مؤمن و وطن­خواه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به عنوان بخش فرهیخته جامعه، ضمن تقویت مباحث علمی و نظری تولید داخلی و تقویت چرخۀ اقتصادی، در عمل نیز چون گذشته به قوام مؤلفه های عینی هویت ایرانی مبادرت خواهند نمود.

در همین راستا معاونین و مدیران محترم سازمان مرکزی، مراکز بسیج اساتید در استان ها و کانون های بسیج اساتید در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور نیز اگر چه خود از پشتیبانان ایده ها، سرمایه، کار، طراحی و محصولات ایرانی­اند اما اینک از حیث قانونی موظف­اند کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سازمانی و اداری خود را از تولیدات داخل تهیه نمایند. ان­شا­ ا... با اهتمام ویژه به این مهم و عمل به رهنمودهای وطن خواهانه و عقلانی رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، بتوانیم به سهم خویش گام موثری را در پیشرفت ایران اسلامی برداشته و کمک کار دولت محترم در این مأموریت تاریخی و ملّی باشیم؛ در صورت تخلف و نقض این عهد تاریخیِ ایرانیان در ستاد سازمان مرکزی و هر یک از مراکز استانی بسیج اساتید وکانون­های استادی بسیج در دانشگاه ها، پرداخت هزینه خرید کالای خارجی که مشابه داخلی آن موجود باشد، بر عهده شخص ناقض این پیمان ملّی خواهد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: