اقدامات جدید دولت روسیه برای حمایت از شرکت‌های تحت تحریم آمریکا

کدخبر: 2200289

وزیر دارایی روسیه از اقدامات ویژه دولت برای حمایت از شرکت‌هایی که مورد تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند، خبر داده و تاکید کرد تاثیرات منفی تحریم‌ها دیگر تضعیف شده و تاثیری بر رشد اقتصادی روسیه نداشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آنتون سیلوانوف" وزیر دارایی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیون «ان بی سی» آمریکا اعلام کرد که دولت فدراسیون روسیه برای حمایت از شرکت هایی که تحت تحریم های جدید آمریکا قرار گرفته اند، اقدامات ویژه ای در نظر گرفته است.

وی توضیح داد: «اقدامات لازم برای کمک به این شرکت ها انجام می شود، زیرا سرنوشت تعداد زیادی از کارکنان این شرکتها در میان است، برای مثال، تنها در شرکت "روسالا» 170 هزار نفر مشغول به کار هستند.»

وی از جمله این اقدامات را تنوع سازی در روند تولید در عرصه هایی که شامل تحریمها نشود، نام برد.

وزیر دارایی روسیه تاکید کرد که تحریم های اعمال شده علیه شرکتهای بزرگ روسی تاثیر منفی بر تمایل سرمایه گذاران دارد، ولی منجر به تغییرات اساسی در پیش بینی ها و روند رشد مثبت اقتصادی روسیه نخواهد شد و مناسبات مالی کشور بطور عادی جریان دارد.

وی افزود، در پایان سال جاری، طبق پیش بینی، همچنان انتظار مازاد بودجه، کاهش قیمت ها و رشد مثبت اقتصادی می رود. در مجموع تاثیرات منفی تحریمها تضعیف شده و در حال حاضر روبل (واحد ارز روسیه) موقعیت خوبی را در بازار ارز داشته و این بازار ثبات یافته است.

لازم به یادآوری است که وزیر دارایی روسیه روز جمعه در جریان سفر خود به ایالات متحده با "استیون منوچین" وزیر خزانه داری آمریکا دیدار و مذاکره نمود. این دیدار در حاشیه اجلاس روسای بانک های جهانی و صندوق بین المللی ارز و به گفته مقامات آمریکایی، به درخواست طرف روسی صورت گرفت. جزییاتی از محتوای مذاکرات دو طرف منتشر نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: