ستاری:

استارتاپ‌ها خدمات را شفاف و با قیمت مناسب به مردم ارائه می‌کنند

کدخبر: 2196284

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: استارتاپ‌های خدماتی مورد حمایت مردم هستند چون خدمات را شفاف، بدون واسطه و ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، با اشاره به ارزش و جایگاه بالای استارتاپ های خدماتی در کشور، بیان کرد: معاونت علمی با تمام توان خود از استارتاپ های خدماتی در کشور حمایت می کند زیرا آنها زمینه بروز کسب و کارهای نوین و اجرایی شدن اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم می کنند.

وی افزود: معاونت علمی از استارتاپ های خدماتی در کشور حمایت می کند زیرا معتقدیم که جوانان ایده پرداز مانند سربازان کشور هستند که در جبهه اقتصادی و کارآفرینی می جنگند و خوشبختانه در چند سال اخیر تعداد استارتاپ ها در حوزه های مختلف به سرعت گسترش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شبکه های مجازی که این روزها زندگی مردم را احاطه کرده است را خودمان با پس زدن جوانان در کشور رشد دادیم، اگر به فکر و ایده جوانان خود اطمینان می کردیم می توانستیم در مقابل تلگرام، یک شبکه مجازی بومی با تمام امکانات داشته باشیم؛ اما هنوز جوانان را باور نکرده ایم.

به گفته ستاری، فضای مجازی در حال توسعه است، با گوگل که در خانه ها است چه می خواهیم بکنیم؟ در واقع بلایی که تلگرام بر سر کشور آورد به این دلیل است که استارتاپ های داخلی را زدیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: اگر پشت استارتاپ ها نایستیم و از جوانان حمایت نکنیم باید تسلیم دیگر کشورها شویم و اجازه دهیم جوانان مستعد از کشور مهاجرت کنند.

وی با اشاره به جلوگیری از کار استارتاپ ها و حمله به دفتر تعدادی از آن ها معتقد است در برابر پیشرفت علم نمی توان ایستاد.

ستاری ادامه داد: اگر استارتاپ های خدماتی نباشد تکنولوژی هم در کشور رشد نمی کند و در حوزه فضای مجازی که این روزها از اهمیت بالایی برخوردار شده است از دنیا عقب می افتیم. در این صورت عوارض جبران ناپذیری را باید تحمل کنیم.

به گفته وی، متاسفانه سیستم سنتی اقتصادی مقابل استارتاپ های نوپا در کشور می ایستد در حالی که آنها سردمداران اقتصادی و ثروت آفرینان آینده کشور خواهند بود. امروز نسل جدید کارآفرینی در کشور توسعه یافته است و شرکت های دانش بنیان هر روز در حال توسعه هستند.

ستاری افزود: امروز نسل جدیدی از کارآفرینان در کشور توسعه پیدا کرده که با گذشته قابل مقایسه نیست. این در حالی است که امسال شرکت هایی با ارزش حدود یک میلیارد دلار داریم که جذب بورس می شوند.

وی همچنین اظهار کرد: هم اکنون استارتاپ هایی در کشور شکل گرفته اند که هفته ای ۱۰ درصد رشد را تجربه می کنند و خدمات شفاف و ارزان در دسترس قرار می دهند.

وی یادآور شد: در گذشته شرکت های نفتی و خودروسازی در صدر شرکت های بزرگ قرار داشتند اما در حال حاضر، شرکتهای استارت آپی و دانش بنیان در صدر ایستاده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: به طور مثال ارزش ریالی یکی از استارتاپ های حوزه حمل و نقل امروز به یک میلیارد دلار می رسد که همین موضوع نشاندهنده توانایی بالای این نوع کسب و کارهای جدید است. پیش تر در حمل و نقل شهری با جوانانی که مهاجرت کرده بودند و به کشور برگشتند تا با راه اندازی استارتاپ در حوزه تاکسیرانی فعالیت کنند، برخورد بدی صورت گرفت و حالا ممکن است این اتفاق در حوزه بانک و بیمه نیز رخ بدهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان معتقد است که باید آغوش مسوولین به روی استارتاپ های خدماتی باز شود زیرا این نوع استارتاپ ها خدمات را بدون واسطه، شفاف، ارزان و در دسترس به مردم ارائه می کنند و مردم نیز ارزش این خدمات را می دانند.

ستاری در ادامه با تاکید بر حمایت خود از حیات استارتاپ ها در کشور عنوان کرد: معاونت علمی به صورت جدی و مستمر از فعالیت استارتاپ های خدماتی در کشور حمایت می کند زیرا معتقدیم آنها به حذف دلالان و شفاف شدن ارائه خدمات به مردم کمک و خدمات را به صورت یکسان و با هزینه ای برابر در سراسر کشور توزیع می کنند.

* استارتاپ های خدماتی رکن اصلی اقتصاد دانش بنیان

به گفته ستاری، رکن اصلی اقتصاد دانش بنیان در کشور، توسعه استارتاپ های خدماتی است و بدون رشد آنها نمی توانیم انتظار تغییر مسیر اقتصاد کشور از سنتی به سمت کسب و کارهای نوین را داشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: بزرگترین پلت فرم بازگشت نخبگان به کشور، همین استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان هستند نه دانشگاه ها. همین موضوع برای اثبات ارزش و جایگاه استارتاپ ها در کشور کافی است. طی دو سال گذشته با پلت فرم استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان دو هزار جوان را به کشور بازگرداندیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه اذعان داشت: جوانان ایده پرداز کشور، به مثابه سربازان وطن هستند که در مقابل تهاجمات دیگر کشور ایستاده اند، باید آنها را باور و به آنها اطمینان کنیم.

ستاری تنها راه توسعه استارتاپ ها در کشور را توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر دانست و گفت: ارائه وام به استارتاپ ها اشتباه محض و خیانت به آنها است و باعث شکست آنها خواهد شد. به جای ارائه وام باید از طریق راه اندازی شتاب دهنده ها آنها را تغذیه و حمایت کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: باور جوانان در سیستم بانک، بورس و بیمه نیز تنها راه تغییر مسیر آنها از نظام سنتی به نظام جدید است، زیرا قطعا در چند سال آینده سیستم نوین بانکی جایگزین نظام فعلی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نرم افزارهای بانکی که در چند سال اخیر به کمک جوانان شکل گرفته است امتحان خود را پس داده و این همه تراکنش مالی بدون کوچکترین خطا و نقصی در کشور به کمک این نرم افزارها صورت می گیرد.

به گفته ستاری، جوانان زیرساخت های کشور هستند و باید از آنها حمایت شود نه اینکه در مقابل افکار و ایده های جدید آنها بایستیم. اگر از جوانان خوش فکر خود حمایت کنیم به زودی شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خواهیم بود.

گفتنی است در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی و شاپورمحمدی رییس سازمان بورس حضور داشتند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: