نوری: ستاد عالی برای حضور تیم ملی هندبال زنان به جاکارتا تصمیم می‌گیرد

کدخبر: 2196008

نایب رییس فدراسیون هندبال بانوان می‌گوید که پیشنهاد حضور تیم ملی هندبال بانوان به بازی‌های آسیایی جاکارتا داده شده است اما ستاد عالی در این‌باره تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

میترا نوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد حضور تیم ملی هندبال بانوان در رقابت‌های جاکارتا اظهار کرد: وظیفه ما است که از حضور تیم ملی بانوان در جاکارتا دفاع کنیم. ما از ۹ مهرماه در جلسه اجرایی و بعد از آن در فروردین‌ماه در جلسه‌ای با حضور سجادی این موضوع را مطرح کرده‌ایم. در جلسه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به جد این موضوع پیگیری شد، اما در نهایت این تصمیم باید در ستاد عالی بازی‌ها گرفته شود. ستاد عالی مشخص خواهد کرد که آیا تیم ملی هندبال زنان به جاکارتا می‌رود یا خیر. اما هنوز این ستاد تصمیمی نگرفته است که به ما اعلام کند.

نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال درباره برگزاری اردوهای تیم ملی هندبال زنان گفت: امسال برای همه رده‌های نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال اردو خواهیم داشت. برای اولین بار در رده‌های سنی نونهال اردو پیش‌بینی کرده‌ایم. ۳۶ ورزشکار در این رده شناسایی شده‌اند. جالب این است که از این تعداد ۲۴ نفر قد بالای ۱۷۰ دارند. ما پیشنهادهای لازم برای ساختار و تشکیلات تیم ملی را داده‌ایم. مطمئنم تا آخر این هفته به جمع‌بندی می‌رسیم و برنامه‌ریزی و زمان‌بندی در جلسه فنی قطعی خواهد شد. هرچند در این سال تنها در رده بزرگسالان رقابت آسیایی را داریم اما اردوهای رده‌های سنی پایه را برای سال ۹۸ تشکیل خواهیم داد.

او در مورد رقابت‌های پیش روی بانوان هندبالیست ایران گفت: در این سال‌ رقابت‌های قهرمانی آسیا، انتخابی جهان را خواهیم داشت. همچنین ۲ تیم باشگاهی تاسیسات دریایی و نفت و گاز گچساران قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر هندبال زنان به رقابت‌های باشگاه‌های آسیا اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اردوهای تیم ملی هندبال بزرگسالان آغاز می‌شود، گفت: برنامه‌های اردوهای تیم ملی را به کیمته فنی داده‌ایم و باید این برنامه‌ها مصوب شود. بعد از تصویب شدن برنامه‌ها، آن‌ها شکل اجرایی خواهند گرفت. ما حتی برآورد هزینه را کرده‌ایم و پیشنهاد اردوهای داخلی و خارجی و هرآنچه که برای سال ۹۷ نیاز است را داده‌ایم اما این‌ها مستلزم این است که تایید شود و شکل اجرایی به خود بگیرد.

نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال درخصوص انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی هندبال بیان کرد: هم‌چنان برای انتخاب سرمربی خارجی در تلاش هستیم. انتخاب سرمربی بانوان اصلا کار ساده‌ای نیست. اغلب کشورهای سرآمد در این رشته از مربی مرد در ترکیب تیم ملی زنان استفاده می‌کنند. تمام تلاش ما این است که این اتفاق بیفتد اما هنوز موفق نشدیم که با گزینه‌ای به تفاهم و پاسخ نهایی نرسیده‌ایم.

نوری در پایان گفت: ما هم‌چنین پیشنهاد مدیر فنی را دادیم تا کلیه کادرهای فنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال ما زیر نظر مدیر فنی برنامه‌های خود را انجام دهند. با این تفکر که فلسفه آموزشی که از نونهال آغاز می‌شود با همان تفکر ادامه یابد و مدیر فنی ناظر بر عملکرد کادر فنی باشد. حتی اگر مربی خارجی هم به تیم اضافه شود بداند که مدیر فنی بر کارهای او نظارت می‌کند تا کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: