باستانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصویب لایحه صندوق مکانیزه فروش اقدام مهم کمیسیون صنایع در سال ۹۶ بود

کدخبر: 2183101

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مهم‌ترین اقدامات کمیسیون متبوع خود در سال گذشته را تشریح کرد.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره مهم ترین اقدامات این کمیسیون در سال ۹۶، اظهار کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در سالی که گذشت، توجه زیادی به تقویت وظایف نظارتی خود داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا فعالیت های خود را متمرکز بر بازدید های میدانی از واحد های صنعتی استان ها و شهرستان های مختلف کردیم، ادامه داد: اعضای کمیسیون بازدید های گوناگونی داشتند و با انجمن صنفی شرکت های صنعتی نشست هایی را برگزار کردند که در نهایت منجر به شناسایی مشکلات و پیگیری برای حل آنان شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه یک بخش دیگر از اقداماتمان برای افزایش بعد نظارت، برگزاری جلساتی با وزرای دولت بود، متذکر شد: در این باره می توان به حضور وزرای کار، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات، دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح و نفت در جلسات کمیسیون اشاره کرد که این نشست ها هم در جهت حل و فصل مشکلات این وزارتخانه ها و استماع عملکرد وزرا بود.

باستانی با اشاره به مهم ترین طرح ها و لوایحی که در این کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، گفت: طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی یکی از مهم ترین طر ح های مورد بررسی بود که به قانون تبدیل و و اخیرا هم برای اجرا از سوی رئیس جمهور به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

وی ادامه داد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده هم یکی از لوایح پراهمیت است که در کمیسیون صنایع و معادن مورد بحث و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: لایحه صندوق مکانیزه فروش هم از لوایحی بود که برای تکمیل چرخه مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که برای اصناف مختلف کاربرد زیادی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: