تشکیل نشست کمیته پیگیری کاهش تولید نفت اوپک ۱۸ آوریل در جده

کدخبر: 2182996

کمیته مسئول پیگیری اجرای توافق بر سر کاهش تولید نفت که از وزرای نفت کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک تشکیل شده است، بیستم آوریل در شهر جده عربستان سعودی تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از رویترز؛ کمیته مسئول پیگیری اجرای توافق بر سر کاهش تولید نفت که از وزرای نفت کشور های عضو و غیر عضو اوپک تشکیل شده است، بیستم آوریل در شهر جده عربستان سعودی تشکیل جلسه خواهد داد.

سازمان کشور های صادر کننده نفت و کشور های غیرعضو این سازمان به رهبری روسیه، اجرای توافق کاهش روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کرده اند.

یک کمیسیون مشترک از اعضای اوپک روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای در وین اعلام کرد اعضای اوپک و کشور های تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک در ماه فوریه سیاست هماهنگ خود را برای کاهش تولید دنبال کردند و بخش قابل توجهی از کاهش میزان تولید خود را که وعده داده بودند، محقق کردند.

اوپک و متحدانش به منظور بازگرداندن توازن به بازار جهانی نفت، میزان تولید روزانه نفت خام خود را یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داده اند.

طبق گزارش ماهانه ای که هفته گذشته در وین منتشر شد ماه فوریه اوپک ۳۲ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرد که ۷۷ هزار بشکه کمتر از ژانویه است.

اوپک و متحدانش توافق نامه سقف بندی تولید را که با هدف کاستن از مازادتولید و ایجاد توازن مجدد در بازار منعقد شده است، رعایت می کنند. این توافق نامه اواخر سال ۲۰۱۶ با هدف محدود کردن میزان تولید نفت به منظور افزایش قیمت ها در بازار جهانی منعقد شد. با این حال، وجود برخی نگرانی ها درباره مازاد عرضه جهانی نفت مانع از آن می شود که بهای نفت خام در بازار های جهانی بیشتر از این افزایش یابد.

از یک طرف بازار نگران پیامد های تولید نفت شیست در آمریکا است و از طرف دیگر سرمایه گذاران بازار همچنان در خصوص تداوم رعایت سهمیه های تولید که اوپک و کشور های نفتی غیرعضو این سازمان برای تقویت قیمت ها در بازار تعیین کرده اند، تردید دارند.

سرمایه گذاران بازار بیم آن دارند که افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، آثار کاهش تولید نفت را که سازمان کشور های صادرکننده نفت و متحدان این سازمان اتخاذ کرده اند، خنثی سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: