اوجاقی: لیگ دوره‌ای برای پیشرفت ووشو مناسب است/ نتیجه کار گروهی را گرفتیم

کدخبر: 2179332

سرمربی تیم پارس جنوبی معتقد است، قهرمانی این تیم در لیگ نتیجه کار گروهی بوده است و لیگ به سبک دوره‌ای نیز برای پیشرفت ووشو مناسب‌تر است.

حسین اوجاقی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد قهرمانی تیم ووشوی پارس جنوبی در لیگ برتر، اظهار کرد: این که ما قهرمان شدیم، یکی از اتفاقات خوب برای اهالی جم و همه جنوبی‌ها بود. البته نکته مهمتری که برای همه ملی‌پوشان حاضر در این تیم و بنده وجود داشت رویکرد فرهنگی این قهرمانی بود. بهرام رضاییان، مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی تعدادی از جوانان مناطق محروم این استان را به تیم ووشو آورده بود که با این قهرمانی اهالی این مناطق خوشحال شدند و بسیاری از جوانان به سمت ورزش جذب شدند که به نظر من یک اتفاق خوب و فرهنگی بود که برای ما ارزش بیشتری دارد.

او همچنین در مورد سطح مسابقات لیگ برتر امسال ووشو، توضیح داد: امسال لیگ خوبی را نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم. هر سال مسابقات در دو گروه برگزار می‌شد و برخی از تیم‌ها فرصت بازی کردن با تیم‌های قدرتمند مثل پارس جنوبی را نداشتند. مسابقات امسال دوره‌ای بود و همه تیم‌ها به صورت رفت و برگشت با یکدیگر بازی کردند. در این روش هم تعداد بازی‌ها بیشتر بود و هم بازیکنان جوان که در سال‌های گذشته دیده نمی‌شدند توانستند خود را به اعضای کادر فنی تیم‌ ‌ملی و فدراسیون نشان دهند.

سرمربی تیم ووشوی پارس جنوبی در مورد انتقادات برخی از مربیان به دلیل دوره‌ای برگزار شدن لیگ برتر ووشو، بیان‌ کرد: اگر از دیدگاه باشگاه و منافع یک تیم به این مساله نگاه کنید درست است، اما هدف از برگزاری لیگ‌های برتر پیشرفت یک رشته است که ووشو نیز از این مساله مستثنی نیست. من اگر می گویم این روش خوب است، به پیشرفت ووشو نگاه می‌کنم و تنها منافع تیم پارس جنوبی را مد نظر ندارم. البته که موفقیت این تیم از خواسته‌های قلبی ما است، چرا که در این تیم سرمربی هستم اما ما باید یک قدم جلوتر را نگاه کنیم که آن یک قدم پیشرفت ووشوی ایران و تیم‌های ملی است.

او در این مورد افزود: تیم‌های ضعیف در لیگ برتر اگر بتوانند با ملی‌پوشان و بازیکنان سطح بالاتری بازی کنند قطعا به پیشرفت خوبی دست خواهند یافت و این مساله در سال‌های گذشته وجود نداشت، چرا که مسابقات به صورت دو گروه بود و تیم‌های ضعیف‌تر در همان مرحله مقدماتی حذف شده و شانس مبارزه با یک ورزشکار سطح بالاتر را نداشتند. تیم پارس جنوبی از قدرت‌های لیگ برتر است و هر تیم در صورت روبرو شدن با این تیم قطعا نکات قابل قبولی را خواهد آموخت. حال باشگاه‌های کم توان‌تر از نظر مالی به صورت مساوی می‌توانند با تیمی مثل پارس جنوبی به رقابت بپردازند که برای پیشرفت آن مناسب است.

اوجاقی با بیان این که لیگ برتر ووشو استانداردهای لازم را دارد، افزود: جا دارد از فدراسیون ووشو به دلیل برگزاری این مسابقات تشکر کنم، چرا که هم از نظر کیفیت فنی و هم از نظر برگزاری مسابقات استانداردهای لازم را داشتیم. ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف پخش شدند و همین مساله سطح فنی را بالا برده و کمیته‌ داوران و کمیته‌ لیگ نیز با تمام توان در راستای بهتر برگزار شدن این مسابقات تلاش کردند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی ووشو با بیان این که در کار گروهی شاهد نتایج فراتر از انتظار می شویم، خاطر نشان کرد: چه در بخش بانوان و چه در بخش مردان اگر کار گروهی وجود داشته باشد شاهد نتایج دور از انتظار خواهیم بود. حس رقابت باعث به وجود آمدن انگیزه می‌شود و انگیزه باید با کار گروهی به نتیجه‌ برسد. برای مثال اصلی‌ترین رقیب ما در لیگ امسال دانشگاه آزاد بود که توانستیم با نتیجه‌ ۱۳ بر یک این تیم را شکست دهیم، در صورتی که این نتیجه‌ باید هفت بر هفت یا در خوش بینانه ترین حالت هشت بر شش به سود ما به اتمام می رسید. دلیل این نتیجه‌ کار گروهی بود که ما انجام دادیم.

او افزود: در بخش تالو تیم دانشگاه آزاد ملی‌پوشان خوبی را در اختیار داشت که از نظر فنی و تجربه نسبت به تالوکاران ما آماده‌تر بودند، اما با توجه به وجود مربی خوبی همچون فرشاد عربی و فعالیت حرفه‌ای او توانستیم موفق شویم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی ووشو در مورد آغاز اردوهای سانداکاران ایران، توضیح داد: بعد از تعطیلات نوروز و بلافاصله با شروع سال جدید برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنیم و اردوها آغاز می‌شود تا ان‌شاء‌الله در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

حسین اوجاقی در پایان این گفت‌وگو در رابطه با حذف وزن ۷۵ کیلوگرم از مسابقات بازی‌های آسیایی در بخش ساندا، توضیح داد: متاسفانه حذف این وزن برای ووشوی ایران خوب نبود. در دو دوره گذشته ۲۰۱۴ بازی‌های آسیایی اینچئون و ۲۰۱۲ گوانگژو توانستیم در وزن ۷۵ کیلوگرم به مدال برسیم، اما امسال این وزن را در اختیار نداریم. یکی از بهترین‌ ووشو کاران ما یوسف صبری نیز در همین وزن توانست در بازی‌های قهرمانی جهان روسیه به مدال طلا برسد، اما با حذف این وزن باید یک وزن پایین‌تر با محسن محمد سیفی که اسطوره ووشوی ایران است انتخابی بزند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: