اف‌بی‌آی با وجود دریافت هشدار تیراندازی مرگبار داگلاس اقدامی نکرد

کدخبر: 2167988

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که هشداری درباره عامل کشتار مدرسه داگلاس دریافت کرده بود، اما به دلیل برخی از محددیت‌های قانونی نتوانسته اقدامی انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از شبکه «ان بی سی»، روز چهارشنبه، نیکولاس کروز ۱۹ ساله و دانش آموز اخراجی با ورود به دبیرستان سابقش «استونمن داگلاس» در جنوب شرقی فلوریدا به روی دانش آموزان آتش گشود که بر اثر این حادثه مرگبار دستکم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حال اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرده که درباره تیراندازی روز چهارشنبه در این مدرسه در فلوریدا، با هشداری مواجه شده، اما نتوانسته اقدامی در این باره انجام دهد.

اف بی آی با صدور بیانیه ای بیان داشت در این باره گفت: «یک ماه پیش فردی از نزدیکان «نیکولاس کروز» عامل کشتار در مدرسه داگلاس، با آن ها تماس گرفته و از احتمال وقوع چنین حادثه ای ابراز نگرانی کرده است.

همچنین در بیانیه پلیس فدرال آمریکا آمده است: «شخص تماس گیرنده اطلاعاتی درباره سلاح هایی که کروز در اختیار داشت، تمایلش برای قتل افراد، رفتار های ناپایدار و پست های آزاردهنده در شبکه های اجتماعی و در نهایت احتمال تیراندازی در مدرسه را ارائه کرده بود.».

اما در پایان اف بی آی تاکیدکرد با وجود این آگاهی از وقوع چنین حادثه مرگباری که باید به عنوان «تهدید بالقوه برای جان مردم» ارزیابی و به دفتر پلیس میامی جهت انجام تحقیقات، منتقل می شد، اما به دلیل برخی محدودیت های قانونی این امرمحقق نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: