زیر پوست تئاتر فجر/۵

«هملت» تنور سالن اصلی تئاتر شهر را داغ کرد/ از ادای احترام «پکیج» تا «دریازدگی» با وزیر ارشاد

کدخبر: 2157251

مجموعه سالن‌های تئاتر شهر شب گذشته شاهد اقبال به نمایش‌های بین‌المللی «هملت» و «دهن گنده» بود. وزیر فرهنگ نیز از نمایشی بازدید و توئیتی درباره جشنواره منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش های پنجمین شب از سی و ششمین جشنواره تئاتر دانشگاهی شب گذشته نیز طبق روال و البته با حذف نمایش «روز عقیم» از جدول تئاتر شهر همراه بود.

روز گذشته بلیت فروشی ایران کنسرت، هزینه بلیت های پرداختی مردم برای این نمایش را به حسابشان باز پس فرستاد و طی تماس تلفنی به مردم اعلام کرد که این نمایش کنسل شده و هزینه بلیت پرداخت شده است.

*از بازدید تا توئیت وزیر ارشاد برای جشنواره تئاتر فجر

از دیگر اتفاقات شب گذشته می توان به بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری ، پیمان شریعتی، مدیر تئاتر شهر و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی از جشنواره تئاتر فجر و تماشای نمایش «دریازدگی» اشاره کرد.

سید عباس صالحی پس از تماشای این نمایش به خبرنگاران گفت که ما در یک خانواده سنتی زندگی می کنیم اما تئاتر همیشه برایمان اولویت داشته و الان هم با خانواده تئاتر می بینیم این یعنی تئاتر خوب کم نداریم.

صالحی پس از حضور در جشنواره تئاتر فجر توییتی درباره نمایش دریازدگی بدین شرح در فضای مجازی منتشر کرد: دریازدگی را دیدم کاری از جوانان خلاق کرج بود. با مضمون خانواده عشق و زمان.از عشق می توان روایت ناب و طاهر داشت به دور از ابتذال و با جذابیت. فردوسی و نظامی این راه را رفته اند. این نسل، راه بزرگان را می پوید.

*امضای تفاهم نامه تئاتری میان ایران و یونان

مراسم امضای تفاهم نامه بین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره آتن و اوریپبد یونان نیز امروز امروز ساعت 15 در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار می شود.

هیئت سه نفره از جشنواره آتن و اوریپبد یونان، امروز صبح به تهران وارد می شوند.

*«دهن گنده» و استقبال مخاطبان ایرانشهر/مردم برای هملت پشت درب ماندند

نمایش «دهن گنده» از کشور بلژیک شب گذشته در سالن ایرانشهر با استقبال زیاد مردم روبه رو شد و هنرپیشه این نمایش که در نقش های مختلفی یک تنه بازی کرده بود به جای هر یک از نقش هایش یک بار از سالن خارج می شد و دوباره برای ادای احترام روبه روی مردم قرار می گرفت و همین باعث وجد مردم شده بود.

نمایش «هملت» نیز سه شب در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می شود و در هر شب هم مردم زیادی پشت درب می مانند و به دلیل جمعیت زیاد موفق به دیدن نمایش نمی شوند.

*هنرنمایی کارگردان «پکیج» در تالار وحدت

نمایش «پکیج» از کشور آلمان و به کارگردانی شوساکو تاکئوچی در هفتاد دقیقه شب گذشته در تالار وحدت اجرا رفت. این نمایش یک پرفورمنس درباره بروکراسی اداری و مشکلات آن است.

اما اتفاق جالب این بود که پس از اجرای هنرمندان آلمانی این نمایش کارگردان روی صحنه حاضر شد و با یک پرفورمنس زیبا برای حضار و ادای احترام لحظات جالبی خلق کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: