سلطانی فر عنوان کرد

جمع‌آوری کمک‌هابرای مناطق زلزله زده درشیرودی/تعامل باسمن‌هااز شاخص‌های ارزیابی مدیران استان‌ها

کدخبر: 2137148

وزیر ورزش و جوانان از حضور جامعه ورزش، پیشکسوتان و اعضای سمن‌های تهران در ورزشگاه شیرودی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه طی فردا خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت امدادرسانی در ساعات اولیه پس از زلزله افزود: همگرایی بین نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کشور به گونه‌ای است که کمک رسانی به این مناطق با سرعت در حال انجام است و دستگاه‌ها با فوریت در حال انجام عملیات امداد و نجات در این مناطق هستند.

وی با اشاره به حضور وزیر کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور در مناطق زلزله زده اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در مواقع بحرانی سرعت عمل نیروهای امدادی در این زمینه است که عملکرد دو روز گذشته نهادهای مسئول در این زمینه نشان می‌دهد تجارب گذشته به کار گرفته شده‌اند. مردم نیز با همه توان به صحنه آمده و کمک‌های خود را از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله کرمانشاه ارائه کردند.

سلطانی‌فر در ادامه با بیان اینکه پیش لرزه قبل از وقوع زلزله کرمانشاه باعث شد تا مردم از خانه‌ها بیرون بیایند و به این ترتیب تلفات جانی کمتری در این زلزله به وقوع بپیوندد، اظهار کرد: هوشیاری مردم باعث شد تا زلزله‌ای با این سطح از عمق و شدت لرزه کشته‌های کمتری را بر جای بگذارد. سمن‌هایی نیز در حوزه جوانان با استفاده از وسایل نقلیه خودشان و خودروهای "آف رود" با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به این مناطق اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه رشد سمن‌ها در کشور نشان دهنده بلوغ سیاسی و فکری جوانان در کشور است اظهار کرد: ژرف اندیشی و عمق نگری آنان باعث شده است تا بسیاری از مشکلات جامعه توسط سازمان‌های مردم نهاد حل شود. از دید یک جامعه مردم سالار مهمترین ابزار توسعه مشارکت مردم و حضور آنان در سازمان‌های مردم نهاد است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود یک سازمان مردم نهاد به ازای هر 100 نفر در کشورهای غربی افزود: این رقم در کشور ما یک سمن به ازای هر 15 هزار نفر است. بنابراین منتقدانی که معتقدند تنها شاهد افزایش کمیت سمن‌ها هستیم باید در نظر داشته باشند که در حال حاضر نیز تعداد سمن‌های کشور به قدر کافی نیست.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه زمانی که دولت در بسیاری از عرصه‌ها همچون حل مشکلات اجتماعی موفق نیست، سمن‌ها می‌توانند این ضعف را جبران کنند، گفت: در بسیاری از مواقع مردم با سمن‌ها ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. چرا که آسیب دیدگان اجتماعی ترجیح می‌دهند با افرادی از جنس خودشان تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به نظرات مختلف در حوزه جداسازی معاونت امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: ادامه یافتن این بحث نباید منجر به توقف فعالیت این معاونت در حوزه جوانان شود. بنابراین تا زمان تعیین تکلیف این لایحه معاونت امور جوانان برنامه‌هایش را جلو خواهد برد و در حوزه توسعه سمن‌ها، خانه جوانان و تسهیلات ازدواج فعال خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه مدیران کل استان‌ها هنوز توجه لازم را به سمن‌ها ندارند و تعامل کافی با آنان برقرار نکرده‌اند، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی فعالیت مدیران کل استان‌ها، مربوط به تعامل آنان با سمن‌ها و همچنین رقابت خوب بین وزارتخانه‌ها در خصوص بکارگیری زنان و جوانان در پست‌های اجرایی است. رویکرد دولت در دوره اخیر نیز به دنبال انتقال قدرت به نسل جوان است.

سلطانی‌فر با اشاره به مصوبه هفته گذشته در خصوص اختصاص بودجه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی اظهار کرد: با توجه به اینکه بانک‌های عامل باید معادل این مبلغ را وارد این حوزه کنند، نزدیک به 12 میلیارد تومان در قالب شوراهای اشتغال استان‌ها، بودجه برای اشتغالزایی تخصیص خواهد یافت.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه نرخ سود این منابع کمتر از 10 درصد خواهد بود افزود: تخصیص این بودجه فرصت خوبی است تا سمن‌ها از آن در جهت توسعه و اشتغال استفاده کنند.

وزارت ورزش و جوانان با اشاره به جلسه‌ای که برای تقدیر از 11 بانک عامل در حوزه ارائه تسهیلات ازدواج طی هفته‌های گذشته برگزار شده بود اظهار کرد: تا کنون 885 هزار مورد تسهیلات ازدواج با سقف 9200 میلیارد تومان پرداخت شده که در مرداد و شهریور با نام طرح فرجام شیرین به اجرا درآمد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: