مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان:

نشست عمان آخرین فرصت اسلام‌آباد برای اعتماد سازی است

کدخبر: 2128173

مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که نشست چهارجانبه‌ افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا آخرین فرصت اسلام‌آباد برای احیای اعتماد از دست رفته این کشور است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «ویسا»، قرار است امروز ششمین دور از نشست چهارجانبه صلح افغانستان در سطح معاونان وزرای خارجه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در مسقط پایتخت عمان برگزار شود.

«محمد اسماعیل قاسمیار» مشاور امور بین الملل شورای عالی صلح افغانستان گفت: فکر می کنم این آخرین فرصت پاکستان برای اثبات ادعای خود مبنی بر ایجاد صلح و ثبات در افغانستان باشد.

وی افزود: گرچه در هفت سال گذشته ما شاهد تضاد در گفتار و کردار پاکستان بودیم اما امیدواریم تا این نشست نتیجه ای در پی داشته باشد.

قاسمیار تاکید کرد که این آخرین فرصت پاکستان است تا همکاری صادقانه خود را با افغانستان ثابت کند.

این مشاور شورای عالی صلح از دولت افغانستان خواست تا واقعیت های عینی را در نشست عمان مطرح کند زیرا مردم افغانستان به دنبال برقراری صلح در این کشور هستند.

از سوی دیگر، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که در نشست چهارجانبه صلح افغانستان در عمان عملی شدن تعهدات گذشته با اهمیت است.

وی تاکید کرد که در نشست عمان درباره تعهدات گذشته گفت وگو صورت خواهد گرفت زیرا دلیل توقف نشست های چهارجانبه در گذشته را عملی نشدن تعهدات پاکستان عنوان کرده بود.

با این حال قرار است که «حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان با «تهمینه جنجوعه» معاون وزیرخارجه پاکستان در حضور نمایندگانی از چین و آمریکا در نشست عمان مذاکره کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: