تدوین طرح جامع انتصابات/اصلاحیه بودجه برای ۶ ماهه دوم

کدخبر: 2127114

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تدوین طرح جامع انتصابات توسط شهرداری خبر داد.

مجید فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات دیدار اخیر شهردار تهران و اعضای شورا گفت: برای تعامل بیشتر و همفکری و هماهنگی، هر دو هفته یکبار صبحانه کاری در شورا با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود که این هفته تبدیل به ناهار کاری شده بود و موضوعات روز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح شده، تفاهمنامه پارک پردیسان میان سازمان محیط‌زیست و شهرداری تهران بود، گفت: مالکیت این پارک در اختیار سازمان محیط‌زیست است، اما بر اساس این تفاهمنامه، نگهداری و احیای این پارک به مدت ۱۵ سال بر عهده شهرداری تهران قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در بازدیدی که شهردار تهران به همراه رئیس سازمان محیط‌زیست از این پارک داشتند، درختان خشک‌ شده و مشکلاتی که این پارک داشته، مورد بازدید قرار گرفته و قرار شده شهرداری بدون آنکه به حیات‌وحش، اقلیم و داخل پارک ورود پیدا کند، مشاوری مستقل از سازمان پارک‌ها گرفته تا به طور تخصصی نقاط از بین رفته این پارک را احیاء کند.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این چنین درخواستی از سوی شهرداری به سازمان محیط‌زیست شده بود اما به خاطر نگرانی ساخت و ساز یا بهره‌برداری ناهماهنگ از این پارک در برابر این واگذاری مقاومت می‌شد، گفت: در این تفاهمنامه این موارد پیش‌بینی شده و شهرداری اجازه ساخت بنایی در این پارک ندارد و تنها شهرداری برای ساماندهی این پارک که یکی از فضاهای سبز مهم شهر تهران است، هزینه می‌کند.

طرح جامع انتصابات هفته آینده نهایی می‌شود

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به طرح موضوع انتصابات در شهرداری در جلسه اخیر شهردار با اعضای شورا گفت: شهردار تهران قرار است طرح جامع انتصابات را تدوین کند تا از این پس انتصابات شهرداری ضابطه‌مند شود و دیگر از انتصابات سلیقه‌ای و شخصی جلوگیری شود. بر اساس این طرح، کانون‌های ارزیابی و مراحل متعددی برای انتصاب ایجاد شده است. پیش‌بینی می‌شود این طرح تا هفته آینده نهایی و به شورا ارائه شود.

به گفته فراهانی، در این جلسه در خصوص مصداق‌ها صحبتی نشده و تأکید شورا بر استفاده از نیروهای تحول‌خواه بوده، زیرا تحول در هر سازمانی از طریق منابع انسانی اتفاق می‌افتد.

وی همچنین اضافه کرد: در جلسه اخیر در خصوص آخرین آمار ارائه شده وضعیت بازار مسکن و ساخت و سازها نیز بحث و بررسی شد که بر اساس این آمار، فروش مسکن ۷.۵ درصد افزایش، اما تنظیم اجاره‌نامه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. تحلیل آخرین وضعیت معاملات مسکن نیز یکی از موضوعاتی بود که قرار شد انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تدوین اصلاحیه بودجه برای ۶ ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات درآمدی، به زودی اصلاحیه ۶ ماهه دوم سال به شورا ارائه می‌شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: