چند خبر کوتاه از تئاتر

بازار داغ تمدیدها

کدخبر: 2121278

اجرای دو نمایش با موضوع دفاع‌مقدس «به خاطر خواب من» در پردیس تهران و «نامه آخر» در حوزه هنری تا شش مهرماه تمدید شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، نمایش «به خاطر خواب من» به نویسندگی «مهدی نصیری» و کارگردانی «کیانوش احمدی» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته و تا 6 مهرماه تمدید شد. در این نمایش با سه زن آشنا می شویم که در فضایی رویاگونه به دنبال همسران خود به خط مقدم جنگ می آیند. هر کدام از این زن ها دچار مشکل و معضلی اجتماعی شده اند. از همسران خود می خواهند که بازگردند ...

در نمایش «به خاطر خواب من» پناه باقریان، عاطفه حق شناس، نغمه نخعی شریف، محمد جبارنیا، محمود ساعی، علی محمدی، عباس رحمانی مطلق ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از دستیاران کارگردان: سعید کریمیان، فرزاد ابوعلی، مهدی رمضانزاده / طراح نور و صحنه: کیانوش احمدی/ طراح پوستر و بروشور: جواد نقدی آجقان/ موسیقی: فرزاد ابوعلی/ طراح گریم: علی وفایی زاده/ عکاس: رامین شیروانی/ مدیر صحنه: علی اعظم الاملجی/ منشی صحنه و افکتور: احمد دولت آبادی، میثم رضایی نژاد/ مدیریت اجرای: کاظم کامور بخشایش، حسن همتی/ روابط عمومی: بنیامین صیادی نیا.

این نمایش هر روز در ساعت 18:30 روی صحنه می رود.

همچنین اجرای نمایش «نامه آخر» به کارگردانی علی برجی به مناسبت هفته دفاع مقدس تا 6 مهرماه تمدید شد. این نمایش نوشته ساغر خواجه امیری است و هر روز ساعت 18:30 در تماشاخانه ی ماه حوزه هنری به صحنه می رود.

«نامه آخر» داستان عکاس خبرنگاری است که برای گزارش تصویری به جبهه اعزام می شود. وی شاهد آخرین لحظات زندگی مجروحانی است که در بیمارستان صحرایی برای خانواده هایشان نامه می نویسند...

در این نمایش پیمان قیاسی، احسان امیدی، آزاده امانی، ناصر عزتی نیا، فاطمه نیشابوری، نجمه صفایی، آتنا محسنی، سارا وحدت نیا، سامان میرحسینی و روشنک شهبازی به ایفای نقش می پردازند.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند با شماره تلفن 09128994197 تماس بگیرند یا به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

«لوسیا» به مولوی می رود

نمایش «لوسیا» به نویسندگی شهاب مهربان، سپهر زمانی و کارگردانی شهاب مهریان از 12 مهر 96 در سالن اصلی تالار مولوی ساعت 18 روی صحنه می رود. این نمایش پیش از این در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی و سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود. اجراهای عموم خود را از 12 مهر در سالن اصلی تالار مولوی آغاز می کند. این نمایش تا 5 آبان هر شب به جز شنبه ها ساعت 18 به مدت 60 دقیقه روی صحنه می رود.

لوسیا روایتی امروزی از قصه ای اسطوره ای است که در فرم مدرن به مخاطب ارائه می شود. خانواده اصلانی بعد از مرگ پدر به خانه اجدادی خود در شمال ایران رفته تا بخشی از ملک هایی که در تصرف بومیان منطقه در آمده است را پس گیرند. غافل از آنکه اتفاق دیگری برای آن ها در آنجا خواهد افتاد.

ملودی آرام نیا، سپهر زمانی، سارا شاهرودیان، وحید حبیبیان، مریم نقیبی، ماهانا نریمانی، جواد پولادی در این نمایش بازی می کنند.

«لوسیا» برگزیده بهترین طراحی نور از سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد.

شهاب مهربان فارغ التحصیل تئاتر با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری است.از کارهای پیشین مهربان می توان به نویسندگی،طراحی و کارگردانی نمایش «در» اجرا شده در سال ارغنون دی 95، نویسندگی نمایش نامه «به طرز غریبی» اجرا شده در در مجموعه تئاتر شهر خرداد و تیر 96، نویسندگی،طراحی و کارگردانی نمایش «هارایکیری» اجرا شده در خانه کوچک نمایش دانشگاه هنر و معماری، نویسندگی،طراحی و کارگردانی نمایش «دِربی» اجرا شده در جشنواره تئاتر دانشگاهی و .... اشاره کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: