معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

حرکت اتوبوس‌ اردوهای دانش‌آموزی در شب بلامانع است/ شرکت‌های طرف قرارداد موظف به انتخاب راننده خوب هستند

کدخبر: 2114023

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل اردوها که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، حرکت اردوها در شب بلامانع است، گفت: تا آنجا که مربوط به آموزش و پرورش بوده است، مسائل ایمنی را رعایت کردیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، اظهار داشت: فضای اردویی، فضای تربیتی به حساب می آید و جزء بهترین فرصت هاست که دانش آموزان از آن استقبال می کنند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای مختلف دانش آموزی، یادآور شد: اردوهای ملی، قطبی، راهیان نور، مناطق مرزی و زیارت اولی از جمله آنهاست.

فیض تصریح کرد: در تابستان امسال حدود 20 هزار دانش آموز را با عملیات اردویی جابجا کردیم و بیش از هزار سفر اتوبوس جاده ای در دوماه تابستان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای دانش آموزی، متذکر شد: اگر دانش آموزان را به اردو نبریم، تربیت ناقص است و باید نقطه بهینه ای پیدا کنیم و با آیین نامه هایی که داریم، احتمال وقوع این حوادث را کاهش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستورالعمل اعزام دانش آموزان به اردوها، عنوان کرد: دستورالعملی که در حال حاضر مبنا قرار دارد، برای سال 89 است که در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده است.

فیض با اشاره به محتوای این دستورالعمل،خاطر نشان کرد: از جمله موارد این دستورالعمل، حرکت اردوها در شب است که در آن قید شده است با لحاظ کردن نکات ایمنی، بلامانع است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تا آنجا که مربوط به آموزش و پرورش بوده است، نکات ایمنی را رعایت کردیم، اما بحث راننده مطرح است که با شرکت مجاز ترابری قرارداد می بندیم و انتخاب راننده بر عهده آموزش و پرورش نیست و این شرکت ها موظف به انتخاب راننده ای هستند که شرایط لازم را داشته باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: