اولتیماتوم پلیس به خودروسازان/ هرجا ایمنی رعایت نشود؛ پلیس ممانعت و برخورد می‌کند

کدخبر: 2103177

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که بایدخودروسازان دراجرای وظیفه خودکه حفظ جان و سلامت سرنشین بوده تلاش کرده و تمام استانداردها را رعایت کنند،گفت:هرجا ایمنی رعایت نشود،پلیس ممانعت برخورد می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: سردار حسین اشتری صبح سه شنبه در اولین نشست فصلی پلیس راهور ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تشکر از زحمات پلیس راهنمایی و رانندگی، اظهارداشت: همکاران ما در اقصی نقاط کشور در جاده ها حضور دارند و باعث ارتقاء و نظم در جامعه هستند. اگر یک روز نتواند یک مامور به وظایف خود عمل کند همان روز این خلاء مشخص می شود.

وی با اشاره به مهم بودن فعالیت های ماموران پلیس راهور در برقراری نظم در جامعه، گفت: مجموعه پلیس راهور ما بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در رده بعدی کلانتری ها هستند که بیشترین تعالم را با مردم دارند و خداوند را به خاطر این توفیق که خدمتگزار مردم هستیم، شاکریم.

سردار اشتری افزود: اقدامات صورت گرفته در حوزه پلیس راهور بسیار حائز اهمیت و درخشان است ما در تعطیلات نوروز که از میانه اسفند ۹۵ مقدماتش شروع شد و تا ۱۵ فروردین با جدیت ادامه داشت با نظم خاص و آمادگی کامل در همه شهرها و جاده ها حضور داشتند و نزدیک به ۱۰ درصد کاهش تلفات جاده ای و شهری را داشتیم. با فاصله بعد از اتمام طرح نوروزی طرح تابستانی کلید خورد تا با رفع نواقص بستر برای خدمتگزاری بیشتر به شهروندان و مسافران فراهم شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: سال ۹۵ به نسبت ۹۴ ، ۴ درصد کاهش را نشان می دهد و امسال با همکاری شما در پلیس راهور باید شاهد کاهش 10 درصدی باشیم ما باید سهم دیگر دستگاه ها را نیز مشخص کنیم. پلیس برای کاهش میزان تلفات و تصادفات تنها وظیفه ندارد علاوه بر پلیس باید جاده ها، خودروها و دستگاه های ذی ربط هم پای کار باشند تا کمترین تصادفات و جراحات برای شهروندان رخ دهد.

وی با انتقاد از عدم ایمنی کافی در برخی از خودروهای تولیدی، گفت: باید از خودروسازان بخواهیم در اجرای وظیفه خودشان که حفظ جان سرنشینان خودرو است دقت لازم را مبذول کنند و هر کجا که این کار انجام نشد پلیس ورود کند و با تذکرات قانونی نسبت به رفع نواقص وسایل نقلیه اقدام کند.

سردار اشتری افزود: همچنین باید نقاط حادثه خیز در جاده های کشور مشخص شود و با معرفی این نقاط حادثه خیز که سهم بسزایی در ایجاد تصادفات دارند، نسبت به رفع موانع ترافیکی و اصلاح هندسی آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: متاسفانه هنوز هم مناطق حادثه خیزی وجود دارد که با توجه به معرفی آنها از سوی پلیس همچنان هیچ تغییری در آنها اتفاق نیفتاده است.

فرمانده ناجا با ارائه رتبه بالا به پلیس راهور در اجرای وظایف محوله، افزود: خوشبختانه پلیس همه فعالیت ها را درست و به جا انجام داده و برای این وظیفه شناسی به شخصه از همکارانم در پلیس راهور تشکر می کنم.

ارسال نظر: