حجت‌الاسلام رئیسی:

حمایت دولت از تولید لازمه بهبود فضای کسب و کار است

کدخبر: 2102904

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حمایت دولت از تولید و کارآفرینان لازمه بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، امام رضا(ع) را بنیانگذار کرسی گفت‌وگو میان ادیان در تاریخ اسلام عنوان و اظهار کرد: امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد با صاحبان مذاهب و فرق اسلامی، مکاتب و ادیان مختلف گفت‌وگو داشتند و به نوعی آن حضرت بنیانگذار گفت‌وگوی میان ادیان هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مشهد ظرفیت تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان اسلام را دارد، عنوان کرد: مشهد مقدس به جهت دارا بودن دانشگاه‌های فرهیخته و حوزه کهن در کنار مضجع منور عالم آل محمد این ظرفیت را دارد که به مرجعیت علمی جهان اسلام تبدیل شود.

وی در ادامه به جایگاه دولت از منظر اسلام اشاره و بیان کرد: اسلام تنها به دولت هدایتگر معتقد است نه دولت رفاه، دولت هدایتگر سعادت انسان را در همه ابعاد مد نظر دارد، در چنین دولتی «فرهنگ» موضوع اول است. می‌توان تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در پرتوی هدایت اسلامی رقم زد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رفاه باید در پرتو هدایت ایجاد شود، تصریح کرد: برای شکل گرفتن تمدن بشری در پرتو تدین و معنویت هجرت نبی مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو با یک مهندسی الهی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به توسعه بارگاه قدس رضوی در طی سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: آنچه در طی سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آستان قدس رضوی اتفاق افتاده در طول تاریخ این آستان بی‌سابقه بوده و این از برکات نظام اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی ظرفیت‌های موجود در بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) و آستان قدس رضوی را بسیار عظیم ارزیابی و بیان کرد: اعتقاد ما بر آن است که نه فقط مردم مشهد، که همه مردم ایران اسلامی همسایگان حضرت رضا(ع) هستند. برنامه‌ریزی‌های آستان قدس نیز تنها مختص مشهد و استان خراسان رضوی نبوده و در اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، عملا این جهتگیری آشکار شده است.

رئیسی تصریح کرد: آستان قدس رضوی بنا دارد بخشی از عواید موقوفات مناطق محروم را با توجه به نیات واقف در راستای توسعه و کمک به نیازمندان همان مناطق هزینه کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم اکرام زائران رضوی از مبدأ تا مبدأ تاکید و اظهار کرد: در بخش مربوط به زائر و زائر محوری، ما زائر را فقط در حرم مطهر زائر نمی‌دانیم بلکه از مبدأ تا مبدأ زائر است و تلاش شده تا تسهیل امر زیارت از مبدأ تا مبدأ باشد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود توجه و حمایت از تولید داخلی برای ایجاد کسب و کار مفید و تحرک در بخش اقتصادی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت از تولید و کارآفرینان لازمه بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی کشور است. دولت می‌تواند با تقویت سیاست‌های حمایتی و نظارتی در حوزه تولید و اشتغال بسیاری از گره‌های پیش روی کشور را بگشاید.

رئیسی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب احساس مشارکت عمومی در تمام آحاد مردم و مسئولان به‌ گونه‌ای بود که همه برای حل یک مشکل، خود را مسئول می‌دانستند، سربلندی در جنگ تحمیلی نمونه‌ای از این احساس مشارکت عمومی بود و امروز نیز راه برون‌رفت ما از بسیاری معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی احیای همان روحیه مشارکت عمومی است.

ارسال نظر: