عملشاهی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، مطرح کرد:

قالیباف در حوادث ١٨ تیرماه ۷۸ کوی دانشگاه مسئولیتی نداشت/ سال ۸۲ نیروی انتظامی با حضور قالیباف وقایع را بهتر مدیریت کرد

کدخبر: 2097257

یک فعال دانشجویی سال ۷۸ گفت: قالیباف در سال ٧٨ فرمانده نیروی هوایی سپاه بود و مسئولیتی در ناجا نداشت و طبعا نمی‌تواند نقشی در وقایع کوی دانشگاه سال ٧٨ داشته باشد.

احمد علمشاهی فعال دانشجویی سال ۷۸ در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، ضمن اشاره به صحبت‌های مطرح شده در مناظره آخر کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص حوادث سال 78 در کوی دانشگاه تهران عنوان کرد: در آن زمان آقای لطفیان فرمانده ناجا بود و ناجا در هر صورت در حوادث تیر ماه اشتباهاتی را در ماجرای کوی دانشگاه مرتکب شد که حوادث تلخی را رقم زد.

وی با تأکید بر اینکه اتفاقات سال ۷۸ با آنچه آقای روحانی در مناظره مطرح کرد متفاوت است افزود: به نظر می‌رسد موضوعی که در مناظره مطرح شد به اتفاقات پس از کوی دانشگاه مربوط باشد چون قالیباف در این ماجرا اصلا حضور نداشته است.

این فعال دانشجویی سال ۷۸ بیان کرد: در سال ۸۲ برخی اعتراضات در کوی دانشگاه روی داد که قطعا عملکرد آقای قالیباف در آن برهه نسبت به عملکرد ناجا در سال ٧٨ بهتر و قابل قبول‌تر بود به طوری که توانست تعامل خوبی با دانشگاهیان و دانشجویان ایجاد کند.

علمشاهی ادامه داد: بنده از جلسات و تعاملات حاکمیتی حضرات اطلاعی ندارم ولی معتقدم عملکردی که توسط ناجا در ٨٢ ارائه شد به زعم بنده و اکثر فعالان دانشجویی، مدیریت بهتری نسبت به وقایع سال ۷۸ داشت به طوری که ما با تعامل و مسامحه توانستیم بسیاری از دانشجویان را آزاد و قضایا را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به سمت خود به عنوان دبیری اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور دفتر تحکیم وحدت در سال ٨٢ گفت: در زمان اعتراضات دانشجویی در کنار دانشجویان بودم و تمام تلاشمان این بود که این اتفاقات داخل دانشگاه مدیریت شود.

این فعال دانشجویی سال ۷۸ افزود: با این حال در کنار تلاش ما برای طرح اعتراضات و مدیریت ماجرا به صورت قانونی و تعاملی، برخی از گروه های تندرو تلاش داشتند این اعتراضات را به خارج از دانشگاه هدایت کنند.

علمشاهی گفت: آنچه مسلم است آقای قالیباف در آن مقطعی که فرمانده ناجا بود تعامل خوبی بین پلیس و دانشگاه برقرار کرد و در این ارتباط و تعامل استقلال دانشگاه را پذیرا بود.

وی ادامه داد: واقعه سال ۸۲ دانشگاه نسبت به ۷۸وضعیت مطلوب تری داشت و از این منظر می توان گفت که عملکرد آقای قالیباف در آن برهه از نگاه دانشگاهی نمره قابل قبولی دارد .

ارسال نظر: