نشست خبری مدیر انتشارات مدرسه؛

شاه‌آبادی: حضور انشتار مدرسه با ۱۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب/ یادی از امیرحسن فردی با رونمایی از کتابش

کدخبر: 2095099

حمیدرضا شاه آبادی، مدیر انتشارات مدرسه در نشست خبری دوره جدید فعالیت‌های این انتشارات توضیح داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی نسیم آنلاین ، حمیدرضا شاه آبادی، مدیر انتشارات مدرسه در نشست خبری، صبح امروز خود با بیان اینکه حدود دوماهی است که به مدیریت این انتشارات منصوب شدم؛گفت: تشکیل روابط عمومی در این انتشارات از اولین اقدامات بنده بود؛ مدرسه یک موسسه انتشاراتی معتبر شناخته شده و با سابقه است که حداقل یکی دونسل از جمعیت کتابخوان کشورمان، با ان آشنایی دارند.

وی افزود: توقعی که از این نهاد می رود توقع بالایی است؛ انتشارات مدرسه به عنوان یک بازوی انتشاراتی با وزارت اموزش و پرورش همکاری می کند.

شاه آبادی ادامه داد: فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت های خلاقانه هنرمندان حوزه نشر و اهالی قلم، یکی از اهدافیذ است که ما در انتشارات مدرسه آن را دنبال می کنیم؛ تا این عزیزان بتوانند تحت تاثیر شرایط مساعد، کتاب های ارزشمند و مناسبی را برای مخاطبان خلق کنند.

وی افزود: از سوی دیگر ما رد پی فراهم آوردن شرایطی هستیم که طی آن آثار خلق شده به دست هنرمندان و نویسندگانی که رد این موسسه فعالیت می کنندذ به بهترین شکل و شیوه به دست مخاطبان در سراسر کشور برسد، ما به عنوان کسانی که رد یک موسسه انتشاراتی وابسته به اموزش و پرورش به ویژه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی فعالیت می کنیم؛ وظیفه خود می دانیم، که فعالیت هایمان همواره دنباله رو و حامی برنامه درس ملی ابشد.

شاه آبادی با بیان اینکه از چندی قبل در موسسه انتشاراتی مدرسه، کاگروه های تخصصی با هدف برنامه ریزی برای تالیف کتاب های مختلف، کاری علمی و هدفمند را آغاز کرده اند، گفت: تشکیل 18 کاگروه در حال حاضر اتفاق افتاده است؛ که در آن برنامه ریزی برای تولید کتاب در موضوعات و حوزه های مختلفی نظیر ادبیات کهن، ادبیات داستاین، معارف اسلامی، تاریخ، ایران شناسی، طنز، فلسفه و ... است.

وی افزود: هر یک از این کارگروه ها چهار عضو دارند که درباره بخش های نام برده شده، برنامه ریزی می کنند؛ تلاش ما با همراهی این کارگروه ها بر این است که برای حوزه های مختلف برنامه ریزی کرده و کتاب های درسی برای سنین مختلف با موضوعات یاده شده تولید کنیم؛ از سوی دیگر تشکیل باشگاه معلمان مولف از جمله فعالیت هایی است که امسال با هدف شناسایی معلمان مولف در حوزه های مختلف اعم از ترجمه و تالیف آغاز خواهد شد.

شاه آبادی افزود: شروع ثبت نام این معلمان از نمایشگاه کتاب خواهد بود و تا بعد زا آن هم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وارد شدن به حوزه هایی همچون تولید رمان و آثار بلند داستانی که پیش از این انتشارات مدرسه در ان فعالیت چندانی نداشته است؛ از جمله کارهایی است که قصد داریم رد سال جاری به آن بپردازیم؛ استفاده زا قالب های جدید کتاب همچون کتاب الکترونیک و کتاب صوتی، و انتشار کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه همچون نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان از دیگر برنامه هایی است که طبق هدف گذیر انجام شده امسال می خواهیم به آنها دست پیدا کنی.

مدیر انتشارات مدرسه ادامه داد؛ راه اندازی پخش مدرسه را دنبال خواهیم کرد؛ تا کتاب های انتشارات مدرسه و کتاب های منتشر شده دیگر ناشرانی که محصولات شان توانسته در طرح ساماندهی کتاب های آموزشی آموزش و پرورش رتبه مناسبی کسب کند، به خوبی میان مخاطبانشان توزیع شود؛ فعال کردن حوزه های شهرستانی از اهداف مهم ما رد سال جاری است.

شاه آبادی گفت: در سال گذشته موسسه انتشاراتی مدرسه، نزدیک به 500 عنوان کتاب منتشر کرده است، که 180 عنوان از آنها برای نخستین بار به چاپ رسیده ؛ این کتاب ها در بخش های گوناگون موضوعات متفاوت و گروه های سنی مختلفی روانه بازار نشر می شود؛ هر چند ما افزایش کمی تعداد آثار را و.ظیف خود نمی دانیم، اما تلاش مان یان است که رد سال 96 میزان تولیداتمان در قیاس با سال قبل، 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کند.

شاه ابادی گفت: در نمایشگاه کتاب دو غرفه داریم، در سالن ناشران کودک و آموزشی، ١٢٠٠ عنوان عرضه خواهیم کرد و بخش اعظمی از این کتاب ها از سال ٩٣ به بعد منتشر شده اند.

وی ادامه داد: در بخش کودک و نوجوان علاوه بر توزیع کتاب، دو نشست تخصصی برگزار خواهیم کرد؛ این دو نشست شروعی برای اهداف جدیدمان در انتشارات مدرسه خواهد بود .

شاه ابادی گفت: دو رونمایی در نمایشگاله کتاب خواهیم داشت؛ یک رونمایی باری مجموعه کتاب های "هفت تایی ها" (که مجموعه ای 49 جلدی برای گروه سنی پیش دبستاین با موضوع داستان، شعر، افسانه و سبک زندگی است) و 5 جلد اول مجموعه 10 جلدی "یادداشت های یک نویسنده"( که مجموعه ای از گزیده سرمقاله های مرحوم امیحسین فردی در مجله کیهان بچه ها با موضوع آموزش داستان نویسی به نوجوانان است؛ رونمایی دیگر است.

ارسال نظر: