نوبخت در نشست کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها در اهواز:

اعتبار طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان آماده است/ هیچ طرح انتقال آبی خارج از بحث آب شرب از کارون اجرا نمی‌شود

کدخبر: 2088902

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه اعتبار طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان آماده است گفت: هیچ طرح انتقال آبی خارج از بحث آب شرب از کارون اجرا نخواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمد‌باقر نوبخت عصر امروز در نشست کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها با تاکید بر اینکه این سفر به عنوان دومین سفرم به استان خوزستان است، اظهار کرد: بنده در سال 92 به همراه ریاست جمهوری و جمعی از وزرا برای بررسی مشکلات، به استان خوزستان سفر کردم.

وی در ادامه با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور عنوان کرد: در سفر قبلی ریاست جمهوری به استان خوزستان، شما متعهد اجرای برنامه‌های اصلاح اراضی، کانال کشی و اجرای طرح ابلاغی 550 هکتاری مقام معظم رهبری شدید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: طرح 550 هزار هکتاری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، مشکل اعتباری ندارد و پول برای آن آماده است.

نوبخت عنوان کرد: تاکنون از بابت مشکلات استان یک‌هزار و 600 میلیارد تومان به ما ابلاغ شده است که ما صددرصد این هزینه را برای حل و رفع مشکلات استان پرداخت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای سال آینده سه ردیف بودجه برای استان خوزستان تخصیص داده شده است، متذکر شد: در بحث اعتبارات عمرانی، 736 میلیارد تومان برای استان خوزستان در سال جاری مشخص شده است، که خوزستان از این نظر در میان دیگر استان‌های کشور رتبه دوم را دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به ردیف بودجه دوم اختصاص یافته به استان خوزستان، بیان کرد: بودجه دوم، ردیف ویژه استانی است و استان خوزستان با اعتبار 151 میلیارد تومان در میان دیگر استان‌ها، در رتبه سوم قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: 170 میلیارد تومان برای طرح‌های آب و برق به استان اختصاص داده شده است و همچنین یک گروه راست‌آزمایی از طرف سازمان بودجه و برنامه‌ریزی به ریاست امور تولیدی و آب کشاورزی تشکیل شده است.

نوبخت با تاکید بر اینکه هیچ طرح انتقال آبی خارج از بحث آب شرب از کارون اجرا نخواهد شد، گفت: اگر قطره آبی و یا ریالی برای انجام انتقال آب پرداخت شود، مسؤولیت آن بر عهده من است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای طرح نهال‌کاری 30 میلیارد تومان به وزرات جهاد کشاورزی پرداخت شده است، عنوان کرد: امیدواریم این خاکی را که علاوه بر چهره استان، بر دل مردم کشور نشسته است را حل و رفع کنیم.

ارسال نظر: