گزارش «نسیم آنلاین» از تلاش جریان لیبرال داخلی برای جایگزینی "ترامپ" به جای "استکبار"

آدرس غلط بزک‌کنندگان چهره آمریکا!

کدخبر: 2086187

جریان غربگرا و لیبرال های وطنی آنچنان به ایجاد چهره ترسناک از ترامپ می پردازند که گوئی پیش از این روسای جمهور آمریکا برای مردم ایران سراسر خیر و برکت بوده و فقط این رئیس جمهور تو زرد از آب در امده است!

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »- کمال لطفی:: با گذشت سه هفته از ورود دونالد ترمپ به کاخ سفید؛ وی عملی کردن وعده های انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

رئیس جمهور آمریکا که در کوران تبلیغات ریاست جمهوری بارها به ایران تاخته و تهدیدهای متعددی را بر زبان آورده بود، در اولین اقدام خود علیه مردم ایران با امضای مصوبه ای که مقدمات آن در زمان باراک اوباما انجام گرفته بود، اتباع ایرانی به همراه اتباع 6 کشور دیگر را از ورود به کشور آمریکا منع کرد. این اقدام هرچند که از سوی دادگاهی در آمریکا لغو شد اما اجرای آن (چنانکه در سند استراتژی امنیت ملی آمریکا آمده) در کنار اظهار نظرهای هماهنگی که از تیم ترامپ و اعضای کنگره به گوش می رسد و نماد آن هم طرح تحریم های جدید کنگره آمریکا است، لزوم تعمق بیشتر در این مساله و البته بررسی واکنش جریانات و گروه های سیاسی داخل را آشکار می کند. در شرایطی که ترامپ و تیم امنیتی کاملا هماهنگ با کنگره آمریکا از بازنگری در نوع تعامل با ایران سخن می گویند و با وجود اینکه این اقدامات مشخصا دشمنی صریحِ فردی در مقام ریاست جمهوری آمریکا علیه مردم ایران است (اینجا را بخوانید) ، برخی تحرکات و اظهار نظرهای داخلی نشان از آن دارد که جریان بزک‌کننده چهره هیولائی آمریکا در داخل کشور به دنبال انحراف افکار عمومی از ماهیت اصلی دشمن دارند! جریان غربگرا و لیبرال های وطنی آنچنان به ایجاد چهره ترسناک از ترامپ می پردازند که گوئی پیش از این روسای جمهور آمریکا برای مردم ایران سراسر خیر و برکت بوده و فقط این رئیس جمهور تو زرد از آب در امده است! ملت ایران هنوز از خاطر نبرده است که همین جریانات سیاسی برای باراک اوباما فرش قرمز انداخته و تصویر سلفی گرفتن وی در کنار برج آزادی تهران را بر روی نشریات خود قرار دادند و خود را به فراموشی زدند که طراح اصلی ظالمانه ترین تحریم های تاریخ علیه مردم ایران کسی نبود جز باراک اوباما!

رهبر معظم انقلاب در همان ماه های آغازین ریاست جمهوری اوباما که شعار صلح و دوستی و دعوت جمهوری اسلامی به گفتگو را سر می داد، از سیاست وی پرده برداشته و از آن به "دست چدنی زیر دستکش مخملی" تعبیر فرمودند (اینجا را بخوانید) اما برخی افراد که بنیان سیاست ورزی آنها در "بستن با کدخدا" خلاصه می شد، فریب این دستکش مخملی را خورده و تمام حیثیت سیاسی خود را در قمار مذاکراتی که امروز طشت رسوائی آن بر زمین افتاده، قرار دادند!

امروز همان افراد و جریاناتی که خسارت محض برجام را با "فتح الفتوح" (اینجا را بخوانید) ، "افتاب تابان" (اینجا را بخوانید) ، "فتح خرمشهر" (اینجا را بخوانید) و... رنگ کردند هم تلاش دارند حساب آمریکا را از رئیس جمهور رسمی آن جدا کنند!

در حالی که واضح و مبرهن است که تفاوتی در استراتژی اصلی اوباما و ترامپ یعنی براندازی جمهوری اسلامی و به بند کشیدن مردم ایران وجود ندارد و تنها اختلاف آنها در تاکیک هایشان است! اوباما دست چدنی خود را با دستکش مخملی پنهان کرد و به جان مردم ایران افتاد و امروز ترامپ تشخیص داده است که بدون دستکش همان استراتژی را ادامه دهد؟ آیا فهم این مساله سخت است؟ تنها دلیلی که می توان برای این عملیات روانی در انحراف افکار عمومی بیان کرد آن است که جریان غربگرا در داخل کشور تلاش دارد با جدا کردن حساب ترامپ از آمریکا و ایجاد فضای منفی علیه وی؛ "ترامپ ستیزی" را جایگزین "مبارزه با استکبار" نماید که مصداق اتم آن امروز دولت آمریکاست! اگر خاطرتان باشد هنگامی که بحث برجام در کنگره آمریکا در حال بررسی بود، برخی مسئولان دولتی در اظهاراتی عجیب مدعی بودند که "حساب کنگره از اوباما جداست" اما پس از تمدید تحریم های ده ساله علیه مردم ایران با رای صددرصدی کنگره آمریکا و عدم مخالفت باراک اوباما با آن، هیچ صدایی از آنان در نیامد که "ما اشتباه کردیم حساب اوباما را از کنگره جدا کردیم"! بنابراین در حال حاضر وظیفه جریان انقلابی "تبیین" این مساله برای عموم مردم است که مفارقتی میان ترامپ و آمریکا وجود ندارد همانگونه که تفاوتی میان اوباما و ترامپ نبود و تنها تفاوت آنها این است که اوباما آمریکای با روتوش بود و ترامپ آمریکای بدون روتوش! اگر درباره مساله مهم روشنگری نشود دور از انتظار نیست آنهایی که در سال 92 با دادن آدرس غلط "بستن با کدخدا" رای مردم را گرفتند که مذاکره کنند تا تحریم ها لغو شده و وضع معیشت و اقتصاد بهبود یابد اما امروز تحریمی که برداشته نشد هر روز تحریمی جدید اضافه می شود، اکنون با جایگزین کردن هیولای مقطعی "ترامپ" بجای "هیولای همیشه زنده استکبار" مردم را ترسانده و رای آنان را در 96 بستانند.

ارسال نظر: