رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا اعلام کرد:

ارائه شناسه فراگیر به اتباع خارجی هنگام ورود به کشور/ تردد بیش از ۲۳ میلیون تبعه ایرانی و خارجی در مرزهای کشور

کدخبر: 2084040

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از عملیاتی شدن شناسه فراگیر (کد یونیک) برای اتباع خارجی خبر داد و گفت: در راستای تسهیل تردد اتباع خارجی، این شناسه که دارای اعداد ۱۶ رقمی و شامل اطلاعات فرد است، هنگام ورود به کشور پس از ثبت مشخصات به وی داده می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجید صمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به خدمات پلیس گذرنامه در کنگره عظیم اربعین با بیان اینکه از اول ماه محرم تا 20 صفر، یک میلیون و 268 هزار و 144 گذرنامه برای زائران عتبات صادر شد، اظهارداشت:سال گذشته که 998 هزار و 711 جلد گذرنامه صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان از رشد 27 درصدی صدور گذرنامه برای زائران اربعین دارد.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات سریع به زائران، چاپ گذرنامه را در این مدت کاهش داده به گونه ای که زمان آن را به 72 ساعت و گاهی اوقات به 48 ساعت رسانده ایم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بیان اینکه برای برای تسهیل و سرعت بخشیدن به این موضوع در مرزها سامانه جدیدی برای صدور گذرنامه طراحی شد، خاطرنشان کرد: در این ایام، دو میلیون و 215 هزار و 103 زائر از کشور خارج شدند که نسبت به مدت مشابه که یک میلیون و 616 هزار نفر از مرز تردد داشتند که این رقم رشد 37 درصدی را نشان می دهد.

تردد بیش از 23 میلیون اتباع ایرانی و خارجی در 10 ماهه امسال

سرهنگ صمدی از تردد 23 میلیون و 929 هزار و 718 تبعه ایرانی و خارجی در ده ماهه امسال خبر داد و گفت: از این میان 15 میلیون و 873 هزار و 820 تبعه ایرانی از مرزهای کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تردد اتباع ایرانی 16 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، طی این مدت، هشت میلیون و 55 هزار و 898 نفر اتباع خارجی در مرزهای کشور تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه هفت درصد رشد داشته است.

این مقام انتظامی، ورود اتباع خارجی به ایران از مرزهای هوایی را یک میلیون و 267 هزار و 328 مورد عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا درباره خروج ایرانیان از مرزهای هوایی، گفت: در ده ماهه امسال، سه میلیون و 793 هزار و 93 ایرانی از طریق مرز هوایی از کشور خارج شده اند.

سرهنگ صمدی با اشاره به خروج دو میلیون و 791 هزار و 699 هزار نفر ایرانی از طریق مرزهای زمینی، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

وی به ورود 17 هزار و 77 اتباع خارجی از مرزهای دریایی به کشور در ده ماهه امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت، 125 هزار و 270 ایرانی از طریق مرز دریایی به خارج از کشور سفر کرده اند؛ این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد منفی داشته است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا درباره ورود و خروج اتباع ایرانی در ده ماهه امسال، با اشاره به اینکه برخی از این اتباع، مقیم ایران هستند، ادامه داد: برخی از اتباع خارجی ، شناور بوده و بعضی دیگر در قالب توریست سلامت و گردشگری وارد کشور می شوند که طی این مدت، 150 هزار و 347 مورد گذرنامه برای این افراد صادر یا تمدید شده است.

به گفته وی، طی این مدت روادید 134 هزار و 700 نفر از اتباع مقیم کشور که نیاز به خروج و بازگشت داشتند، تمدید شده است.

تشکیل دایره "مهاجرت" در پلیس مهاجرت ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور

این مقام انتظامی به تشکیل دایره ای با عنوان "مهاجرت" در پلیس مهاجرت اشاره کرد و گفت: این دایره، ویژه مقیمین (ایرانیان مقیم خارج از کشور) است که خدمات مشاوره ای ارائه می دهد؛ ممکن است شهروندان ایرانی برای ورود به کشور دچار مشکل شوند و از این بابت نگران هستند، این در حالی است که پلیس برنامه ای برای "راستی آزمایی" هویت و اسناد مدارک ایرانیان مقیم کشورهای دیگر ندارد و کسی نباید نگرانی داشته باشد.

سرهنگ صمدی ادامه داد: براساس قانون، تابعیت کشور برای هر ایرانی قابل احترام است چراکه سرمایه ملی ارزشمندی به شمار می آید؛ همچنین در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به این امر اشاره شده که تمام نهادهای قدرت باید زمینه را برای حضور و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی ایرانیان خارج از کشور فراهم کنند بنابراین پلیس به دنبال راستی آزمایی هویت آنها نیست.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تصریح کرد: براساس قانون، خدمات ویژه ای در تمام مرزها برای اتباع ایرانی ایجاد شده تا با حداقل امکانات شناسایی مثل کارت گواهی نامه ، شناسنامه یا کارت ملی بتوانند وارد کشور شوند.

به گفته وی، میزان اقامت و تمدید گذرنامه برای اتباع ایرانی از شش ماه به یک سال افزایش یافته است.

این مقام انتظامی به حضور دو میلیون و 969 هزار و 733 نفر اتباع خارجی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اتباع عراقی با یک میلیون و 199 هزار و 105 ، کشور آذربایجان با 891 هزار و 411 نفر و افغانستان با 550 هزار و 711 نفر در رتبه های اول تا سوم ورود به کشور را به خود اختصاص داده اند.

عملیاتی شدن شناسه فراگیر برای اتباع خارجی

رئیس پلیس گذرنامه ناجا از عملیاتی شدن شناسه فراگیر و کد "یونیک" به اتباع خارجی هنگام ورود به کشور خبر داد و گفت: همانند ما ایرانی ها که دارای کد ملی هستیم برای اتباع خارجی نیز شناسه منحصر به فرد تحت عنوان "فراگیر" برای آنها صادر می شود.

وی افزود: این شناسه دارای اعداد 16 رقمی شامل اطلاعات فرد تبعه خارجی است که هنگام ورود به کشور پس از ثبت مشخصات به صورت سیستمی برای وی صادر می شود؛ اتباع خارجی در بدو ورود پس از دریافت این کد می توانند از تمام خدمات اعم از بیمه، خدمات درمانی و پزشکی بهره ببرند.

سرهنگ صمدی افزود: با وارد کردن این شماره در سامانه تمام اطلاعات فردی تبعه خارجی اعم از شماره گذرنامه ساعت ورود به کشور و ... ثبت می شود؛ که تاکنون به یک میلیون و 500 هزار نفر تبعه خارجی که وارد کشور شدند این شناسه ارائه داده است.

ارسال نظر: