فرزاد موتمن :

نه سریال ایرانی می بینم و نه سریال خارجی/ "سراسر شب" را در زمستان کلید می‌زنم

کدخبر: 2083823

موتمن درباره ساخت سریال در تلویزیون گفت: راستش را بخواهید در ساخت سریال "نون و ریحون" تجربه خوبی به دست نیاوردم که فکر کنم باز هم می توانم برای تلویزیون سریال بسازم.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، سایت فرهنگ نیوز نوشت:

فرزاد موتمن کارگردانی که یک فیلم جنایی با نام «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» را آماده اکران دارد درباره وضعیت نمایش این فیلم گفت: در این باره تهیه کننده فیلم باید پاسخ دهد. من فیلم را علیرغم همه کاستیهایی که در برخورد با عوامل پیش آمد، آماده کردم و تحویل دادم و پروانه نمایش هم برای فیلم گرفتم. مابقی اش دیگر با تهیه کننده است که می خواهد فیلم را اکران کنند یا نه.

موتمن پیرامون اینکه فکر می کند آیا فیلم توان جلب مخاطب را دارد یا نه اظهار داشت: بستگی دارد به زمان اکران و اینکه فیلم درست معرفی شود یا نه. من سعی کردم یک درام جنایی پرتعلیق بسازم تا مخاطبانی از طیفهای مختلف با اثر همراه شوند. امیدوارم که با اکران درست، فیلم دیده شود.

«سراسر شب» را در زمستان کلید می زنم

این کارگردان که نگارش فیلمنامه ای با عنوان «سراسر شب» را در دستور کار قرار داده درباره روند نگارش این فیلمنامه اظهار داشت: فیلمنامه تازه ام آخرین مراحل نگارش را می گذراند و ظرف چند هفته آینده وارد پیش تولید خواهیم شد و هرچند فیلم وابستگی زمانی به فصل خاصی ندارد اما ترجیح می دهم آن را زمستان کلید بزنم چون حالم برای فیلمسازی در این فصل بهتر است.

موتمن درباره درونمایه «سراسر شب» و اینکه گفته اند شبیه «شبهای روشن» است گفت: واقعا شبیه فیلم دیگری نیست و اصلا این طور نیست که بشود موفقیت یک فیلم را با فیلمی دیگر هرچند تمام و کمال شبیه به فیلم قبلی به دست آورد.

فیلم جدیدم درباره کارگردانی است که «شبهای روشن» را ساخته

کارگردان «سایه روشن» و «صداها» پیرامون مضمون «سراسر شب» گفت: «سراسر شب» مروری دارد بر زندگی یک فیلمساز. فیلم دقیقا درباره فیلمسازی است که فیلمی مانند «شبهای روشن» را ساخته است و همان فیلم بوده که کلی سروصدا کرده است و حالا کارگردان قصه ما باید در مسیری تازه با این حواشی برخورد کند.

فرزاد موتمن با بیان اینکه یکی از کاراکترهای «سراسر شب» خودش است خاطرنشان ساخت: یکی ازشخصیتهای فیلم یعنی همان کارگردان را منطبق با حال و هوای خودم نگاشته ام اما ابدا در فیلم بازی نخواهم کرد و بازیگر حرفه ای نقشم را ایفا می کند.

علاقه ای به سریال سازی ندارم موتمن درباره اینکه آیا برنامه ای برای ساخت سریال در تلویزیون ندارد به گفت: راستش را بخواهید در ساخت سریال «نون و ریحون» تجربه خوبی به دست نیاوردم که فکر کنم باز هم می توانم برای تلویزیون سریال بسازم. من فکر می کنم سریال نساختن برای تلویزیون بهتر از آن است که درگیر تولید سریالهایی شویم که مخاطب با تماشای یک ربع آنها، کانال را عوض می کند. مدتهاست که تلویزیون کیفیت مجموعه هایش افت کرده و این ناشی از درنظر نگرفتن همین اصل مهم است.

وی ادامه داد: از آن گذشته من نه سریال ایرانی می بینم و نه سریال خارجی و فکر می کنم فیلمسازی که مخاطب سریال نیست بعید است بتواند سریال ساز خوبی شود.

ارسال نظر: