با ۱۰۶ رأی منفی نمایندگان صورت گرفت

مجلس با انتقال شورایعالی بیمه سلامت از وزارت کار به وزارت بهداشت مخالفت کرد

کدخبر: 2081392

نمایندگان مجلس با ۱۰۶ رأی منفی با پیشنهاد تاجگردون مبنی بر انتقال شورایعالی بیمه سلامت از وزارت کار به وزارت بهداشت مخالفت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به بخش 14 لایحه برنامه ششم توسعه با موضوع «سلامت، بیمه، سلامت و زنان و خانواده»، با پیشنهاد غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان مبنی بر انتقال شورایعالی بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کردند.

در جریان بررسی این پیشنهاد، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس به عنوان موافق این پیشنهاد در صحن علنی صحبت کرد و سپس محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهاد به سخنرانی پرداخت.

در متن این پیشنهاد آمده بود: از زمان ابلاغ این قانون، شورایعالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتزع و به وزارت بهداشت، درمان و آموش پزشکی منتقل می‌شوند. ارکان، ترکیب، وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های شورایعالی بیمه سلامت به موجب آیین‌نامه‌ای است که به پیشنهاد تولیت نظام سلامت به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

وکلای ملت با 121 رأی موافق، 106 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 263 نماینده حاضر در صحن علنی، با این پیشنهاد مخالفت کردند.

ارسال نظر: