هدف‌گذاری کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی پارالمپیک اعلام شد

کدخبر: 2081274

پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی پارالمپیک با حضور اعضا در محل این کمیته برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در این جلسه که به ریاست فاطمه رخشانی نایب رئیس دوم کمیته ملی پارالمپیک برپا شد، اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون تعریف کمیته‌های تخصصی، هدفمندسازی توسعه ورزش قهرمانی در ورزش بانوان جانباز، معلول و نابینا، برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی ورزش نابینایان و کم‌بینایان، بررسی، هدف‌گذاری و تدوین وظایف کمیسیون و اجرای مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها پرداختند.

در آغاز نشست کمیسیون زنان و ورزش، فاطمه رخشانی با اعلام خبر تشکیل 10 کمیته تخصصی زیر مجموعه کمیسیون گفت: به زودی کمیته‌های توسعه منابع، بازاریابی و بودجه، توسعه روابط بین‌الملل، مدیریت و برنامه‌ریزی، رسانه‌ها و مطبوعات، ورزشکاران، حقوقی، مربیان، ورزش برای همه، زنان و ورزش، پزشکی و کلاس‌بندی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون در خصوص هدف‌گذاری ورزش قهرمانی با ایجاد انگیزه، توسعه و تقویت ورزش در بانوان ورزشکار نابینا، معلول و جانباز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سمیه شاعری نایب بانوان رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان در این خصوص گفت: جودو، پاراتکواندو و بولینگ از رشته‌هایی هستند که ازپتانسیل مطلوبی برای تعمیم و گسترش در بخش ورزش قهرمانی برخوردار هستند.

بتول مشرف جوادی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین نیز با تاکید بر تقویت ورزش قهرمانی بر آمادگی این حوزه برای توسعه رشته شمشیربازی بانوان جانباز و معلول تاکید کرد.

تشکیل کارگاه‌های تخصصی در بخش ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با عناوین روانشناسی، رشته‌های ورزشی ویژه مربیان، داوران و کادر اجرایی، آموزش کلاس‌بندی، آموزش علم تغذیه و آموزش علم تمرین از مهمترین مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی وظایف کمیسیون، برگزاری جشنواره زن و خانواده، توسعه رسانه‌ای، برپایی دوره‌های خبرنگاری، مربیگری و داوری جهت ورزشکارانی که دوران قهرمانی را سپری نموده‌اند، مهمترین نکاتی بود که در پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش به بحث گذاشته شد.

ارسال نظر: