پس از ضربات سخت داعش به ارتش ترکیه

ترکیه ۵۰۰ نیروی ویژه به نزدیکی الباب سوریه اعزام کرد

کدخبر: 2079946

پس از ضربات سخت اخیری که ارتش ترکیه در نزدیکی شهر الباب در شمال حلب از گروه تروریستی داعش دریافت کرد، اکنون خبرها از اعزام ۵۰۰ نیروی ویژه دیگر ترکیه به نزدیکی این شهر حکایت می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: همزمان با انتشار خبر اعزام تجهیزات بیشتر از طرف ارتش ترکیه به مرز با سوریه برای پشتیبانی از عملیات نیروهای مسلح تحت الحمایه ترکیه در حلب سوریه، اکنون خبر اعزام 500 نیروی ویژه منتشر شده است.

روزنامه ملیّت ترکیه، در وبگاه اینترنتی خود از اعزام 500 نیروی کماندو (و ویژه) دیگر ترکیه به نزدیکی شهر «الباب» در شمال حلب سوریه خبر داد؛ شهری که در اشغال داعش است.

ملیت نوشت: عملیات سپر فرات زیر نظر نیروهای مسلح ترکیه و با حضور ارتش آزاد سوریه در منطقه الباب سوریه ادامه دارد... دست‌کم 500 نیروی کماندو دیگر به منطقه اعزام شده است.

همچنین، ساعاتی پیش، خبرگزاری آناتولی ترکیه از استقرار ادوات و تجهیزات نظامی بیشتر در مرز سوریه خبر داد و نوشت که آنکارا روز یکشنبه چندین تانک، خودروهای نظامی حمل و نقل و حداقل 10 واحد توپخانه در مرزهای جنوب شرقی با سوریه مستقر کرده است.

در گزار آناتولی آمده بود که این تجهیزات در مناطق اوگوزلی و کارکامیس در مسیر جاده جرابلس سوریه مستقر شده و در راستای تهاجم نظامی این کشور برای در اختیار گرفتن کنترل شهر الباب از دست داعش است.

روز چهارشنبه گذشته 16 نظامی ترکیه در الباب کشته شدند. وبگاه خبری اعماق وابسته به داعش نیز با انتشار تصاویری از چندین تانک و تجهیزات دیگر گزارش داد که نیروهای ویژه ترکیه از نزدیکی الباب فرار کرده‌اند.

داعش اخیرا نیز با انتشار تصاویری از دو سرباز اسیر شده ترکیه، نشان داد که آنان را آتش زده و اعدام کرده است.

ارسال نظر: